Wyniki Grupy Banku Pocztowego po trzech kwartałach 2013 r.

Wyniki Grupy Banku Pocztowego po trzech kwartałach 2013 r.

Dodano:   /  Zmieniono: 

We wrześniu 2013 r. Bank Pocztowy wprowadził zmiany w ofercie rachunków, stawiając na aktywizację Klientów. W ciągu 9 miesięcy 2013 r. Bank pozyskał 104 tys. Klientów i otworzył blisko 150 tys. ROR-ów. Skonsolidowany zysk netto w ciągu trzech kwartałów 2013 r. wyniósł 21,7 mln zł, a skonsolidowany wynik na działalności bankowej 220,0 mln zł.

Mimo mniej korzystnej sytuacji rynkowej, zwłaszcza biorąc pod uwagę rekordowo niski poziom stóp procentowych, Bank w ciągu pierwszych 9 miesięcy br. wypracował skonsolidowane dochody w wysokości 220,0 mln zł, czyli na poziomie porównywalnym do analogicznego okresu 2012 r. Bank jednocześnie skutecznie obniżył koszty do 163 mln zł (-0,7% r/r), dzięki ich konsekwentnej i skrupulatnej kontroli. Dzięki temu poprawę zanotował wskaźnik kosztów do dochodów C/I - wyniósł 73,4%, wobec 75,1% po 9 miesiącach 2012 r.

Wskaźnik zwrotu z kapitału ROE netto wyniósł 7,6%. Poziom współczynnika wypłacalności na koniec września 2013 r. uległ poprawie i wyniósł 13,2% (12,5% rok wcześniej).

W 2013 r. Bank Pocztowy nadal rozbudowywał portfel kredytowy. Saldo kredytów brutto na 30.09.2013 r. wynosiło 5 mld zł, wobec 4,6 mld zł na koniec września 2012 r. Jest to przyrost o 9,1%. Saldo depozytów ogółem uległo nieznacznemu spadkowi do 5,4 mld zł (5,6 mld zł po III kw. ub. r.). Było to spowodowane, zgodnie z założeniami, m.in. niższym wolumenem środków Grupy Poczty Polskiej. Saldo depozytów bankowości detalicznej wzrosło o 11,5% r/r do niemal 4 mld zł.

Bank odnotował również wzrost skonsolidowanej sumy bilansowej (+2% r/r), która wyniosła 6,5 mld zł, wobec 6,3 mld zł rok wcześniej.

Rozwój bazy kredytowej i aktywizacja Klientów.

W okresie od końca września 2012 r. do końca września 2013 r. Bank Pocztowy zwiększył liczbę Klientów o niemal 13%. Obecnie z jego usług korzysta ponad 1,4 mln Klientów detalicznych i Mikroprzedsiębiorstw. Na koniec września Bank obsługiwał ponad 824 tys. Pocztowych Kont Standard i Nestor.  

- We wrześniu wprowadziliśmy zmiany w naszej ofercie rachunków osobistych, premiujące aktywność Klientów. W efekcie widzimy już polepszenie jakości pozyskiwanych rachunków. Nasi nowi Klienci zdecydowanie chętniej korzystają z kart płatniczych i częściej dokonują transakcji. Jednocześnie w ciągu 3 miesięcy od ogłoszenia zmian obserwowaliśmy wzmożoną zamykalność rachunków nieaktywnych (85% zamknięć), a także coraz więcej wniosków o karty płatnicze wśród dotychczasowych Klientów mówi Szymon Midera, Wiceprezes Banku Pocztowego, odpowiedzialny za bankowość detaliczną.

Wraz ze zmianą oferty Bank zdecydowanie przyspieszył tempo akwizycji kart płatniczych. Średnia miesięczna sprzedaż kart płatniczych w III kw. 2013 r. wyniosła niemal 10 tys. sztuk, podczas gdy w pierwszym półroczu wielkość ta wynosiła nieco ponad 3 tys. sztuk.
Minione trzy miesiące były również czasem dynamicznego wzrostu po stronie kredytów detalicznych. We wrześniu udało nam się po raz pierwszy w historii sprzedać kredyty gotówkowe o wartości ponad 100 mln zł. Wynik ten jest efektem zmiany procesów kredytowych, atrakcyjnej oferty oraz systematycznych, miesięcznych, wzrostów sprzedaży dodaje Szymon Midera.

Wolumen kredytów detalicznych w Banku Pocztowym na koniec września br. wyniósł 4,0 mld zł, wobec 3,5 mld zł rok wcześniej (przyrost o 13,1%). Sprzedaż kredytów konsumpcyjnych wyniosła w ciągu 9 miesięcy br. 591 mln zł, wobec 474 mln zł w analogicznym okresie 2012 r. (przyrost o 24,5%).

Baza depozytów w obszarze bankowości detalicznej osiągnęła 4 mld zł, w porównaniu do  3,6 mld zł rok wcześniej. Jest to przyrost o 11,5% r/r. Klienci najchętniej otwierali lokatę 4M, której sprzedaż we wrześniu wyniosła ponad 166 mln zł.

Od września br. Klienci Banku Pocztowego mogą korzystać z wpłat on-line w sieci Poczty Polskiej. Codziennie  rejestrowanych jest ponad 6 tys. takich wpłat. Pieniądze wpłacane na Pocztowe Konta Standard i Nestor są dzięki temu księgowane w czasie rzeczywistym.

Zwiększeniu uległa liczba Klientów instytucjonalnych (bez mikroprzedsiębiorców), która wyniosła 14,9 tys., wobec 14 tys. rok wcześniej.  Realizując założoną strategię, Bank uzyskał saldo kredytów instytucjonalnych na poziomie ponad 1 mld zł. Saldo depozytów bankowości instytucjonalnej wyniosło 1,5 mld zł. W październiku br. ponad 1 tys. firm zaczęło korzystać z nowej bankowości internetowej.

Sieć Banku Pocztowego i Poczty Polskiej również była sukcesywnie rozbudowywana w trzecim kwartale 2013 r. Na koniec września br. funkcjonowały 243 Mikrooddziały Banku Pocztowego oraz 153 Pocztowe Strefy Finansowe. Dzięki temu sieć własna Banku (Placówki, Oddziały i Mikroodziały) liczyła już 282 punkty. 

Źródło: Bank Pocztowy SA

dostarczył:
netPR.pl