RTB rozliczane za efekt

RTB rozliczane za efekt

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. netPR.pl Źródło:InfoWire.pl

Dzisiejszy marketing efektywnościowy umożliwia nie tylko precyzyjne dotarcie do konsumenta, ale również policzalność rezultatów kampanii performance w ujęciu ROI. O tym, że warto otwierać się na nowe możliwości, wie każdy przedsiębiorca. Jak robić to z głową? Grunt to odpowiedni dobór modelu rozliczeń do formy i celu kampanii.

Udział modelu RTB w emisji kampanii reklamowych w polskim Internecie wzrasta z miesiąca na miesiąc, doganiając tym samym standardy reklamowego rynku na Zachodzie. Ciężko sobie wyobrazić, że jeszcze niedawno kampanie zasięgowe opierały się głownie na modelu rozliczeń CPM, a główną bolączką media planerów był odpowiedni dobór mediów. W obecnej chwili sieci RTB oferują powierzchnie reklamowe wszystkich najpopularniejszych portali, w atrakcyjnych, często niższych niż w biurach reklamowych cenach. Naczelnymi celami przeprowadzanych kampanii jest komunikacja do użytkownika zainteresowanego produktem, niezależnie od miejsca w sieci, w którym się aktualnie znajduje oraz skuteczność, której miarą jest współczynnik konwersji oraz wzrost sprzedaży online.

Model rozliczenia reklamy display w modelu RTB jest różnorodny. W ramach projektu NR1WINTERNECIE możliwe jest prowadzenie kampanii rozliczanych w różnych modelach w zależności od potrzeb i celów reklamodawcy  mówi Kamila Szwagiel, Project Manager GRUPA 365NET - Stawiamy na elastyczność naszej usługi, z łatwością dopasowujemy się do oczekiwań klienta. - dodaje.

Jeśli naszym celem jest zwiększanie zasięgu, (np. budowanie wizerunku) zalecamy wykorzystanie najpopularniejszego modelu rozliczeń kampanii internetowych CPM (Cost Per Mille). CPM to opłata za 1000 wyświetleń wybranej formy reklamowej. W tym wypadku jedno wyświetlenie reklamy (odsłona) oznacza jednokrotne przedstawienie reklamy konkretnemu internaucie.

Reklama emitowana w każdym modelu CPM przynosi efekt poboczny w postaci wejść na stronę czy też samej sprzedaży. Dla kampanii nastawionych na zysk, performance'owych proponujemy jednak inne modele rozliczeniowe w skład których wchodzą CPC, CPA, CPL, CPS.

CPC (Cost Per Click) to opłata za jedno kliknięcie w reklamę wygenerowane przez internautę. Zakupując zatem reklamę w tym modelu rozliczamy się za pojedyncze kliknięcia dokonane przez użytkowników.

CPL (Cost Per Lead) efektywna forma rozliczeniowa, gdzie reklamodawca ponosi opłatę za kontakt, tzw. leada, dzięki któremu może rozbudować np. swoją bazę mailingową. Leadem może być wypełniony formularz kontaktowy albo rejestracja w serwisie internetowym.

CPA czyli Cost Per Action to opłata za jedną akcję wykonaną przez Internautę będącą efektem interakcji z reklamą. W tym modelu przed rozpoczęciem kampanii dokładnie definiowana jest akcja, która będzie podstawą do rozliczania tej kampanii. Może być to zarówno wypełnienie ankiety, udział w konkursie, oglądnięcie filmu na YouTube, jak również zakup określonego produktu.

CPS (Cost Per Sale) to rozliczenie za sprzedaż rozwiązanie przeznaczone dla sklepów internetowych. Jest opłata w postaci z góry określonej kwoty lub procent od wygenerowanej sprzedaży. Cena uzależniona jest od specyfiki branży oraz produktu z którym mamy do czynienia.

Hybrydowy model rozliczeń łączący dwa modele np. CPA/CPL to rozwiązanie które może zminimalizować ryzyko ponoszone zarówno przez agencję, jak i samego reklamodawcę. Stawki w przypadku hybrydowych modeli rozliczeń są ustalane indywidualnie, w zależności od potencjału sprzedażowego klienta.

RTB to bez wątpienia jeden z najszybciej rozwijających się modeli wspierających zakup reklam typu display. Dzięki wykorzystaniu tej technologii otrzymujemy możliwość precyzyjnego dotarcia do klienta którego intencja zakupowa pozwala nam przewidzieć prawdopodobieństwo wykonania przez niego pożądanej akcji (np. zakupu) komentuje Kamila Szwagiel, Project Manager GRUPA 365NET. Model rozliczeniowy dobierany jest po ścisłej analizie celów marki, zatwierdzany w porozumieniu bezpośrednio z klientem. Główny nacisk w projekcieNR1WINTERNECIE kładziony jest na bieżące weryfikowanie efektywności kampanii, a co za tym idzie jej optymalizację w czasie rzeczywistym. W trakcie kampanii może okazać się, że dany model rozliczeniowy nie przynosi pożądanych rezultatów wówczas zadanie agencji jest optymalizacja i rekomendacja lepszego modelu. 

GRUPA 365 NET to innowacyjna grupa działająca w obszarze cross-marketingu zintegrowanego wpieranego najnowszymi osiągnięciami technologii w dziedzinie komunikacji PR.Proponujemy kompleksową obsługę 360 oraz doradztwo w obszarze strategii reklamy, marketingu, promocji i PR. Jesteśmy ekspertami działań online w sieci Internet - gdzie rozwijamy projekty o silnym potencjalne komercjalizacji.
 
NR1WINTERNECIE.pl to nasz adres www i miejsce, o które zabiegamy dla naszych klientów.

Więcej na: http://www.NR1wINTERNECIE.pl 

http://www.grupa365net.pl oraz http://www.facebook.com/grupa365net 

 

 

 

Źródło: GRUPA 365 NET

dostarczył:
netPR.pl