„Chodzi o skutki wpisu do rejestru klauzul niedozwolonych i zniechęcanie do dochodzenia roszczeń. Sprawa dotyczy 2 klauzul określających, jak przeliczać kwotę i raty kredytów w oparciu o franka szwajcarskie. W 2012 r. trafiły one do rejestru klauzul niedozwolonych. Jednak Bank Millennium odpisywał na reklamacje klientów, że wpis nie ma znaczenia w ich sytuacji, tylko dla przyszłych umów” – czytamy na profilu UOKiK na Twitterze.
Sąd zgodził się z UOKiK, że odpowiedzi Banku Millenium wprowadzały konsumentów w błąd i mogły ich zniechęcać do dochodzenia swoich praw, podano także. Wyrok SOKiK nie jest prawomocny.
W styczniu 2018 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na Bank Millennium karę w wysokości 20,7 mln zł za przekazywanie klientom nieprawdziwych informacji o skutkach wpisu klauzul umownych do rejestru postanowień niedozwolonych. Bank zapowiedział wówczas, że w ustawowym terminie wniesie odwołanie, gdyż nie zgadza się z tą decyzją.
Bank Millennium jest ogólnopolskim, uniwersalnym bankiem, działającym pod tą marką od 2003 roku. W roku 1992 akcje banku (wówczas BIG SA) - jako pierwszej instytucji finansowej - zadebiutowały na GPW. Strategicznym akcjonariuszem Banku Millennium jest Banco Comercial Portugues (Millennium bcp) - największy komercyjny bank w Portugalii.
Czytaj też:
Prezes UOKiK: Postępowanie w sprawie Volkswagena jest na końcowym etapie