Najnowszą ofertę Żabki nagłośnił na Twitterze aktywista miejski Jan Śpiewak. Na załączonej grafice sieć informuje o akcji promocyjnej, polegającej na możliwości zakupu hot doga za 1 zł przy jednoczesnym zakupie paczki papierosów. – Żabka jest bardzo poważnym zagrożeniem dla zdrowia publicznego – napisał Śpiewak.
Komentarz Żabki
Jak zauważył serwis nowymarketing.pl, opcja jest dostępna dla użytkowników aplikacji Żappka w osobnej zakładce o nazwie „strefa palacza". Użytkownik widzi ją tylko w przypadku wcześniejszego wyrażenia zgody na otrzymywanie tego typu treści.
W komentarzu dla serwisu Money.pl biuro prasowe Żabki podkreśla, że „wobec tej konkretnej informacji należy zaznaczyć, że przedstawiona oferta jest zgodna z obowiązującym prawem i nie ma charakteru reklamy kierowanej do szerokiego odbiorcy".
Sieć tłumaczy, że oferta jest kierowana wyłącznie do pełnoletnich, zdefiniowanych użytkowników i z wykorzystaniem ich indywidualnych interfejsów aplikacji mobilnej. – Wszyscy adresaci tej oferty wyrazili wcześniej zgodę na możliwość przekazywania im takich informacji, zgodnie z obowiązującym regulaminem – informuje biuro prasowe Żabki.
Portal przypomina, że ustawa z 9 listopada 1995 roku o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych zakazuje reklamy tych produktów, w szczególności w telewizji, radiu, w prasie i na plakatach. Serwis zwraca uwagę, że w obliczu istniejących luk prawnych opisywane praktyki stosowane przez Żabkę nie są zakazane. Nie są one bowiem postrzegane jako promocja, reklama, czy sponsorowanie wyrobów tytoniowych.
Czytaj też:
Auchan pozazdrościł Żabce. Francuski market chce wprowadzić autonomiczne sklepyCzytaj też:
Alkohol i papierosy zdrożeją po wyborach? Rząd zdradził plany