Grupa Inditex, do której należy m.in. marka i sieć salonów Zara stawia na sprzedaż ubrań z drugiej ręki, w związku z czym planuje uruchomienie specjalnej platformy w Hiszpanii. Jak przypomina Business Insider Polska, grupa Inditex uruchomiła w listopadzie zeszłego roku platformę Zara Pre-Owned. Daje ona klientom możliwość nadania nowego życia ich odzieży poprzez naprawę, darowiznę lub pośredniczenie w sprzedaży między klientami. Teraz firma chce rozszerzyć platformę na nowe rynki, w tym m.in. Hiszpanię.
Zara będzie sprzedawać używane ubrania jeszcze w tym roku
Dyrektor generalny Inditex Oscar García Maceiras poinformował w wywiadzie dla „Expansión", że firma postara się o to, by wprowadzić Zara Pre-Owned w Hiszpanii przed końcem tego roku.
Platforma Zara Pre-Owned koncentruje się wyłącznie na produktach marki Zara, umożliwiając bezpośrednie połączenia między klientami. Inditex chce wprowadzić platformę na rynku hiszpańskim, gdyż rośnie tam zainteresowanie ubraniami z drugiej ręki. Z przytoczonych przez Business Insider Polska danych wynika, że blisko połowa Hiszpanów bierze pod uwagę możliwość takich zakupów.
Przetasowania kadrowe
Przypomnijmy, że pod koniec 2021 rok w grupie Inditex, do którego należy Zara, doszło do wielkiego przetasowania: na czele koncernu stanęła córka założyciela, Marta Ortega, która postanowiła znacząco zmienić niektóre obszary funkcjonowania firmy. Chce ograniczyć produkcję „szybkiej mody” przez Zarę i sprawić, by marka kojarzyła się z jakością, a nie ilością. – Moim celem jest utrzymanie i dalsze budowanie jakości, jakości, jakości w każdym aspekcie firmy — powiedziała Ortega.
Ceny w Zarze już nieco wzrosły, a firma nie zasłania się rosnącymi kosztami produkcji, lecz jasno precyzuje, że to element zmiany wizerunku.
Czytaj też:
Zmierzch lumpeksów. Popularne sklepy przegrały z nowym trendemCzytaj też:
Katarzyna Cichopek wystawiła swoje ubrania na sprzedaż. Jak je wyceniła?