Marka znana z szybkich przelewów przechodzi do historii. Rebrending zakończony

Marka znana z szybkich przelewów przechodzi do historii. Rebrending zakończony

Bankomat
Bankomat Źródło: Shutterstock
Funkcjonująca od blisko 25 lat firma Blue Media znika. Z końcem sierpnia zmieniła nazwę na Autopay SA. Tym samym kończy kilkuetapowy proces rebrandingu marki.

Istniejąca od 1999 roku sopocka spółka Blue Media 28 sierpnia formalnie zmieniła nazwę na Autopay. Wpis do KRS jest ostatnim, formalnym etapem procesu rebrandingu firmy, który rozpoczął się w maju br. Zmianie uległy wszystkie obszary komunikacji marki, począwszy od logotypu, poprzez identyfikację wizualną, po misję nowej marki parasolowej Autopay.

Autopay za Blue Media

Blue Media – jak przypomina Bankier.pl – jako pierwsza uruchomiła w Polsce szybkie przelewy międzybankowe Blue Cash. Miało to miejsce w 2011 roku, rok przed startem KIR-owskiego systemu Express Elixir. W tym samym roku wprowadziła też szybkie przelewy internetowe (2011 r.), a ostatnio system Autopay umożliwiający dokonywanie automatycznych przejazdów za autostrady (2019 r.). Ta ostatni marka będzie teraz znakiem rozpoznawczym grupy.

– Zależało nam na tym, aby w tym czasie przyzwyczaić zarówno biznes, jak i klientów indywidualnych do zmiany – stąd tak kompleksowe podejście – wyjaśnia Andrzej Antoń, CEO Autopay SA, współzałożyciel firmy.

– Rebranding stał się naturalnym krokiem w obliczu przyjętych kierunków rozwoju biznesu. Jako Autopay, od lat koncentrujemy się na inteligentnych rozwiązaniach technologicznych w obszarze płatności. Wiele z nich wprowadziliśmy jako pierwsi. Stawiamy na wygodę, intuicyjność i automatykę. Stosowane przez nas technologie usuwają bariery, które mogłyby ograniczać klientów na drodze do realizacji ich celów – nowy wizerunek firmy zdecydowanie bardziej podkreśla przyjęte założenia – dodaje.

Z danych, które przytacza Bankier.pl wynika, że w zeszłym roku za pośrednictwem produktów Blue Media dokonano około 600 mln transakcji. Obrót na usługach wyniósł ponad 40 mld zł, co statystycznie oznacza, że płatności online Blue Media obsłużyły zakupy i przepływy statystycznego Polaka (np. płatności za rachunki) na kwotę ponad 1000 zł. Z usług Blue Media korzysta 35 tysięcy firm, a każdego miesiąca z płatności online Blue Media korzysta 10 mln osób (w samej aplikacji Autopay zarejestrowanych jest już prawie 2 mln użytkowników).

Czytaj też:
Co zrobić, gdy zniknęły mi pieniądze z konta? Czyli o nieautoryzowanych płatnościach
Czytaj też:
Zmiany w przelewach w mBanku. Od września tylko Blik

Źródło: Bankier.pl