Istniejąca od 1999 roku sopocka spółka Blue Media 28 sierpnia formalnie zmieniła nazwę na Autopay. Wpis do KRS jest ostatnim, formalnym etapem procesu rebrandingu firmy, który rozpoczął się w maju br. Zmianie uległy wszystkie obszary komunikacji marki, począwszy od logotypu, poprzez identyfikację wizualną, po misję nowej marki parasolowej Autopay.
Autopay za Blue Media
Blue Media – jak przypomina Bankier.pl – jako pierwsza uruchomiła w Polsce szybkie przelewy międzybankowe Blue Cash. Miało to miejsce w 2011 roku, rok przed startem KIR-owskiego systemu Express Elixir. W tym samym roku wprowadziła też szybkie przelewy internetowe (2011 r.), a ostatnio system Autopay umożliwiający dokonywanie automatycznych przejazdów za autostrady (2019 r.). Ta ostatni marka będzie teraz znakiem rozpoznawczym grupy.
– Zależało nam na tym, aby w tym czasie przyzwyczaić zarówno biznes, jak i klientów indywidualnych do zmiany – stąd tak kompleksowe podejście – wyjaśnia Andrzej Antoń, CEO Autopay SA, współzałożyciel firmy.
– Rebranding stał się naturalnym krokiem w obliczu przyjętych kierunków rozwoju biznesu. Jako Autopay, od lat koncentrujemy się na inteligentnych rozwiązaniach technologicznych w obszarze płatności. Wiele z nich wprowadziliśmy jako pierwsi. Stawiamy na wygodę, intuicyjność i automatykę. Stosowane przez nas technologie usuwają bariery, które mogłyby ograniczać klientów na drodze do realizacji ich celów – nowy wizerunek firmy zdecydowanie bardziej podkreśla przyjęte założenia – dodaje.
Z danych, które przytacza Bankier.pl wynika, że w zeszłym roku za pośrednictwem produktów Blue Media dokonano około 600 mln transakcji. Obrót na usługach wyniósł ponad 40 mld zł, co statystycznie oznacza, że płatności online Blue Media obsłużyły zakupy i przepływy statystycznego Polaka (np. płatności za rachunki) na kwotę ponad 1000 zł. Z usług Blue Media korzysta 35 tysięcy firm, a każdego miesiąca z płatności online Blue Media korzysta 10 mln osób (w samej aplikacji Autopay zarejestrowanych jest już prawie 2 mln użytkowników).
Czytaj też:
Co zrobić, gdy zniknęły mi pieniądze z konta? Czyli o nieautoryzowanych płatnościachCzytaj też:
Zmiany w przelewach w mBanku. Od września tylko Blik