– W tym roku marka Krosno celebruje swoje setne urodziny. Postanowiliśmy je uczcić w wyjątkowy sposób, przez komunikację na niestandardowym i pięknym nośniku, jakim jest samolot prawie stuletnich linii lotniczych LOT – powiedziała Małgorzata Piwowarska-Pinilla, dyrektor marketingu firmy Krosno.
– Na grafice, która zdobi samolot, znajduje się logo Krosno w jubileuszowym wydaniu, z napisem „Brilliance in glass since 1923”, karafka i szklanka z jubileuszowej kolekcji „Celebration” oraz stempel z hutnikiem. Całość projektu utrzymana jest w kolorystyce złoto-czarnej i stylistyce urodzinowej kolekcji Krosno „Celebration”, inspirowanej stylem art déco, królującym w dekadzie, w której powstała huta – dodała.
Pierwszy rejs maszyny Boeing 737 MAX odbył się 8 lipca na trasie z Warszawy do Bejrutu (lot LO145). Ponadto, w ramach nawiązanej współpracy szkło od Krosno Glass pojawi się na gościnnych pokładach LOT-u.
Jubileuszową grafikę dla samolotu o rejestracji SP-LVK stworzyła Khrystyna Patsak z Krosno Glass. Malowanie maszyny specjalistyczną techniką zrealizowano w lakierni w irlandzkim Shannon. Do tego celu zużyto 35 litrów certyfikowanej złotej farby, dostosowanej do ponadnormatywnych warunków atmosferycznych.
Współpraca LOT-u i huty Krosno
W czerwcu br. LOT i Krosno Glass ogłosiły długofalową współpracę w zakresie dostaw szkła na pokłady samolotów w klasach biznes i ekonomicznej premium. Wśród nich znajdzie się pierwsza w historii LOT „szampanówka”, a oprócz niej pozostałe elementy szklane w specjalnie zaprojektowanym dla PLL LOT designie. Dzięki kooperacji produkty Krosno dotrą do ponad 100 portów lotniczych w Afryce, Ameryce Północnej, Azji i Europie.
– W ramach współpracy LOT i Krosno Glass nie tylko rozwijamy ofertę na gościnnych pokładach naszych samolotów, ale również aktywnie promujemy polski design na świecie. Jestem przekonana, że specjalne malowanie naszego Boeinga 737 MAX 8, przygotowane w ramach obchodów jubileuszu 100-lecia Krosno, przykuje uwagę wielu podróżnych, a nowe kieliszki i szklanki zachwycą pasażerów LOT-u najwyższą jakością i wyjątkowym wzornictwem – powiedziała Izabela Leszczyńska, dyrektor Biura Rozwoju Produktu i Customer Experience PLL LOT.
Krosno – wizytówka polskiego szkła od 100 lat
Krosno to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek szkła użytkowego w Polsce i na świecie. Budowę pierwszej w mieście Krosno huty szkła rozpoczęto w 1923 roku. Na bazie 100 lat tradycji, w zakładzie na Podkarpaciu powstają wyroby szklane o różnorodnym przeznaczeniu: do alkoholi, napojów, do serwowania potraw, a także szkło dekoracyjne i prezentowe. Dzieła projektantów do życia powołują mistrzowie w swoim fachu: artyści-hutnicy, szlifierze i zdobnicy.
W każdym roku mury huty opuszcza ponad 80 milionów sztuk naczyń, w tym unikalne wyroby szklane wytwarzane ręcznie. Szkło Krosno zachwyca projektami szkła i kunsztem wykonania naczyń, które trafiły nawet na dwór królowej brytyjskiej Elżbiety II, cesarzowej Japonii czy króla Hiszpanii Juana Carlosa.
W jubileuszowym roku 2023 marka Krosno przygotowała okolicznościowe logo ze znakiem graficznym „100 lat”, nowe odsłony opakowań oraz jubileuszowe strony internetowe w wersji polskiej i angielskiej. Powstała również limitowana kolekcja szkła Krosno Celebration, inspirowana stylistyką lat 20-tych XX wieku, która łączy klasyczne, surowe kształty szkła formowanego ręcznie z sentymentem do nurtu art déco. Obecny na wyrobach optyk rozprasza padające na nie światło, tworząc magiczną poświatę.