Alior Bank wspiera polskie przedsiębiorstwa
Artykuł sponsorowany

Alior Bank wspiera polskie przedsiębiorstwa

Biznes, zdjęcie ilustracyjne
Biznes, zdjęcie ilustracyjne Źródło: Adobe Stock/ ngad
– W Alior Banku nieustannie rozwijamy naszą ofertę, tak aby przedsiębiorcy mieli możliwość dopasowania rozwiązań do profilu działalności. Chcemy być bankiem pierwszego wyboru dla klientów biznesowych i jednocześnie partnerem na każdym etapie rozwoju ich firmy – mówi Ewa Małecka, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Biznesowego Alior Banku.

Wsparcie przedsiębiorczości jest jednym z trzech filarów strategii Alior Banku. Bank widzi swoją kluczową rolę w kształtowaniu otoczenia gospodarczego poprzez dostarczanie klientom biznesowym sprawnych i dopasowanych rozwiązań finansowych.

Zgodnie ze swoją strategią „Bank na co dzień. Bank na przyszłość” Alior Bank dynamicznie rozwija współpracę z klientami biznesowymi. W segmencie jednoosobowych działalności gospodarczych posiada ponad 9-procentowy udział w rynku. Umacnia również swoją pozycję w segmencie MŚP i dużych firm, rozwijając się trzy razy szybciej niż rynek. Alior Bank nieustannie poszerza ofertę, aby elastycznie dostosować się do potrzeb każdego przedsiębiorcy.

Od sierpnia tego roku proponuje nowe rozwiązanie dla firm starających się o finansowanie bankowe – Limit globalny. Definiuje on maksymalną kwotę dostępną do wykorzystania w ramach różnych kredytów oraz produktów finansowania handlu i skarbowych. To uproszczenie procesu kredytowego znacznie ułatwia przedsiębiorcom dostęp do finansowania.

Zacieśnianiu współpracy z firmami służyć mają między innymi rachunek bieżący z rozbudowanymi usługami dodatkowymi, nowa innowacyjna bankowość cyfrowa, centralizacja obsługi posprzedażowej, dalsza automatyzacja procesów kredytowych i jeszcze efektywniejsze zarządzanie danymi oraz relacjami z klientami.

Pierwszy krok – rachunek bieżący

Rachunek bieżący to centrum zarządzania firmowymi finansami, zarówno dużych przedsiębiorstw, jak i małych oraz jednoosobowych działalności gospodarczych. Jeśli przedsiębiorca otworzy konto w promocji, w której bank przyznaje nagrody pieniężne lub vouchery za wykonanie prostych aktywności, rachunek bieżący może być również sposobem na dodatkowy zysk. Zakładając i aktywnie korzystając z darmowego iKonto Biznes Alior Banku można zdobyć w ciągu roku aż do 2900 zł. Na łączną nagrodę składają się:

  • 400 zł na start – wystarczy podczas zakładania konta użyć kodu PROMO400, a następnie wykonać co najmniej jeden przelew do ZUS-u lub urzędu skarbowego.
  • do 1500 zł (po 125 zł w każdym miesiącu przez 12 miesięcy) za regularne bankowanie:
  • 20 zł za przelew do ZUS-u lub urzędu skarbowego (na kwotę min. 500 zł),
  • 25 zł za transakcje kartą debetową (na łączną kwotę min. 2000 zł/mies.),
  • 10 zł za pierwszy przelew SEPA (na kwotę min. 100 EUR),
  • 10 zł za skorzystanie z oferty kas fiskalnych (naliczana pod warunkiem wpływu na rachunek klienta bonusowego przelewu z PCKF w kwocie 100 zł),
  • 25 zł za transakcje walutowe w ramach usługi Autodealing lub między własnymi rachunkami (na łączną kwotę co najmniej 5 000 jednostek waluty obcej),
  • 15 zł za przelew zagraniczny (premia naliczana za wykonanie w miesiącu minimum 3 przelewów zagranicznych lub krajowych w walucie obcej),
  • do 20 zł za średniomiesięczne saldo na rachunku (pow. 10 000 zł do 50 000 zł – 5 zł, pow. 50 000 zł do 100 000 zł – 10 zł, pow. 100 000 zł – 20 zł).
  • do 1000 zł zwrotu za paliwo nabyte na stacjach paliw z użyciem firmowej karty debetowej Mastercard z Plusem (naliczany przez 5 miesięcy od zawarcia umowy o kartę moneyback wynosi 10 proc. kosztów zakupu, do 200 zł/mies.).

Wybierając kartę debetową Mastercard z Plusem jej posiadacz może, dodatkowo, do końca 2024 roku liczyć na zwolnienie z opłat miesięcznych za jej użytkowanie. Czas na przystąpienie do promocji 400 zł na start upływa 31 stycznia 2024 r.. Promocja „Premia Moneyback” umożliwiająca otrzymanie nawet 1000 zł premii za zakupy kartą z Plusem na stacjach paliw potrwa do 31 marca 2024 r.

Szybka i wygodna obsługa

Mając świadomość, że klientom zależy na przyjaznych rozwiązaniach i łatwym kontakcie z bankiem bez konieczności odwiedzania oddziału, Alior Bank regularnie rozwija model kompleksowej obsługi posprzedażowej w kanałach zdalnych. W maju tego roku bank powołał zespół specjalistów do świadczenia zdalnej obsługi posprzedażowej dla firm. Dzięki temu wdrożeniu za pośrednictwem telefonu, poczty elektronicznej lub bankowości internetowej przedsiębiorcy z segmentu małych i średnich firm mogą otrzymać informacje o obsłudze produktów depozytowych, złożyć dyspozycję w systemie bankowości internetowej BusinessPro oraz śledzić postępy jej rozpatrywania przez bank.

– Nasz zespół specjalistów zapewnia szybki kontakt z klientem oraz kompleksową obsługę posprzedażową – tłumaczy Ewa Małecka z Alior Banku.

Eksperci, wykorzystując procesy cyfrowe, przeprowadzają weryfikację tożsamości i uprawnień przedsiębiorców, co znacznie skraca czas obsługi i podnosi satysfakcję klientów –dodaje.

Dodatkowo, zespół specjalistów ds. zdalnej obsługi przyjmuje zlecenia klientów dotyczące produktów firmowych dostępnych w Alior Banku. Zainteresowani mogą otrzymywać opinie, zaświadczenia oraz historię swoich rachunków bez konieczności odwiedzania oddziału banku. Przedsiębiorcy mają możliwość zdalnego otworzenia rachunku pomocniczego, zamówienia karty debetowej lub zgłoszenia wszelkich zmian dotyczących swojej firmy. Aktualna lista dyspozycji możliwych do realizacji bez konieczności odwiedzania oddziału obejmuje 50 pozycji. Rozwiązanie jest dostępne zarówno dla klientów z segmentu małych i średnich firm, jak i dla dużych przedsiębiorstw. Wdrożenie obsługi zdalnej zakończyło się sukcesem, który doceniają zarówno klienci banku, jak i doradcy współpracujący z tymi klientami.

Automatyzacja procesów kredytowych

Alior Bank rozwija procesy kredytowe. Ostatnio do 5 mln zł zwiększył kwotę finansowania w automatycznym procesie kredytowym. Oferta jest dostępna dla MŚP i dużych firm i obejmuje kredyt na bieżącą działalność firmy, cele inwestycyjne i zakupowe.

Wstępna decyzja kredytowa wydawana jest w ciągu 20 minut. Dodatkowo, do końca 2023 r. małe firmy nie zapłacą prowizji przygotowawczej za przyznanie kredytu.

Nowe technologie

Alior Bank obecnie prowadzi także projekt nowej bankowości cyfrowej dla firm, która docelowo zastąpi BusinessPro. Jego realizacja zaplanowana jest na lata 2023 – 2025. We współpracy z firmą Comarch sukcesywnie budowana jest platforma Alior Business i aplikacja mobilna Alior Business Mobile. Nowa bankowość internetowa dla klientów biznesowych będzie bazowała na czterech filarach, czyli module self-service, aplikacji mobilnej, nowoczesnym serwisie bankowości internetowej oraz zintegrowanych narzędziach klasy ERP. Celem jest stworzenie kompleksowego, wielokanałowego i elastycznego ekosystemu, który zapewni przedsiębiorcom profesjonalne wsparcie w budowaniu i rozwijaniu biznesu.

– Strategia rozwoju „Bank na co dzień. Bank na przyszłość” opiera się na zaawansowanych inwestycjach w rozwój technologiczny systemów obsługi i sprzedaży – tłumaczy Rafał Zając, dyrektor Departamentu Bankowości Cyfrowej dla Klientów Biznesowych w Alior Banku.

– W ramach Alior Business planujemy integrację z chmurowym rozwiązaniem klasy ERP oraz naszym systemem kredytowym. To umożliwi przedsiębiorcom szybką komunikację z bankiem oraz wymianę dokumentów kredytowych lub posprzedażowych bez konieczności wychodzenia z domu. Co więcej, bezpośrednie połączenie bankowości online i mobilnej z systemem ERP pozwoli na korzystanie z zaawansowanych modułów finansowo-księgowych, kadrowo-płacowych, e-sklepu oraz narzędzi do analiz Business Intelligence, dostępnych bezpośrednio w naszej aplikacji bankowej.

Ekosystem nowej bankowości cyfrowej dla firm wyróżniać będą najnowsze standardy w zakresie bezpieczeństwa aplikacji oraz intuicyjny interfejs. Dodatkowo, rozwiązanie zapewni zgodność z najnowocześniejszymi technologiami i architekturą mikroserwisów, co znacznie skróci czas np. wprowadzania nowych rozwiązań dla klientów biznesowych.

Alior Bank planuje rozpocząć migrację pierwszych klientów biznesowych z systemu BusinessPro do bankowości Alior Business w III kwartale 2024 r. Proces będzie realizowany w kilku etapach do końca 2025 r. i zostanie poprzedzony szeroką akcją informacyjną i edukacyjną.

Źródło: Alior Bank