Znana marka sportowa poszła pod młotek. Znalazł się kupiec

Znana marka sportowa poszła pod młotek. Znalazł się kupiec

Champion
Champion Źródło:Shutterstock
Marka Champion zostanie kupiona przez Authentic Brands Group. Wszystko to ma być skutkiem kryzysu, który dotyczy znanej firmy. Co stanie się ze sportowymi produktami?

Champion to amerykańska marka sportowa znana w wielu rejonach świata. Uznawana jest za dość drogą i kultową. Do tej pory klienci w sklepach sieci mogli znajdować m.in. buty, ale także bluzy, spodnie czy plecaki. Niestety od jakiegoś czasu firma miała spore problemy. Z tego powodu teraz zostanie sprzedana.

Marka Champion na sprzedaż. Chętnych było wielu

Firma Champion była wystawiona na sprzedaż przez HanesBrands już rok temu, a wszystko po tym, jak jej sprzedaż zaczęła drastycznie spadać. Po skorzystanie z okazji zgłosiło się wiele gigantów. Ostatecznie wiadomo, że brand trafi w ręce właściciela takich marek jak Reebok czy Quiksilver. Authentic Brands Group kupi Championa za ponad miliard dolarów. Zamknięcie umowy ma nastąpić na przełomie maja i czerwca tego roku.

Marką Champion zainteresowani byli także elta Galil, Sycamore Partners, G-III Apparel i WHP Global. Ostatecznie po tygodniach licytacji i wymagającym starciem z konkurencją, zwyciężyła firma, która miała już pod skrzydłami ponad 50 marek konsumenckich.

Champion w złej sytuacji. To już koniec

Z danych podawanych m.in. przez zagraniczne media wynika, że przychody ze sprzedaży Champion spadły o 23 proc. w czwartym kwartale 2023 roku. Ostatecznie w zeszłym roku firma zakończyła sezon z długiem o wysokości 3,1 mld dol netto. Choć teraz znalazł się kupiec, to nie koniec kryzysowych momentów marki. Dziś wiadomo, że trafienie w ręce nowego właściciela może spowodować, że tysiące pracowników na całym świecie straci pracę.

Co stanie się ze znanymi dotychczas produktami marki Champion? Tego na razie nie wiadomo. Warto dodać, że jeśli te miałyby zniknąć, mówilibyśmy o bardzo dużej stracie. Gigant istnieje od 100 lat i słynęła z linii produktów męskich i damskich. Oferta obejmowała ubrania sportowe, bluzy, koszulki, specjalistyczne biustonosze, stroje drużynowe, obuwie i akcesoria. Wszystko to sprzedawano w domach towarowych, placówkach z artykułami sportowymi i specjalistycznych sklepach detalicznych.

Czytaj też:
Ten start-up wyceniano na miliardy. Dziś bankrutuje
Czytaj też:
Makro zbankrutowało, ale jest wsparcie dla pracowników. Tak wygląda sytuacja

Opracowała:
Źródło: www.the-spin-off.com