Luksus po polsku

Dodano:   /  Zmieniono: 
O polskim nabywcy dóbr luksusowych mówią eksperci KPMG w Polsce: Andrzej Marczak, partner w Dziale Doradztwa Podatkowego w KPMG w Polsce, i Tomasz Wiśniewski, partner w Dziale Doradztwa Finansowego w KPMG w Polsce

Kto w Polsce kupuje dobra luksusowe? Jak duża jest to grupa odbiorców?

Andrzej Marczak: Nabywcy dóbr luksusowych to osoby o ponadprzeciętnych dochodach, które równocześnie cenią to, co wiąże się z luksusem: najwyższą jakość wykonania, doskonały design, niepowtarzalność oraz prestiż i tradycję związaną z markami. Biorąc pod uwagę wyłącznie kryterium dochodowe, potencjalnych nabywców dóbr luksusowych w Polsce jest ok. 800 tys. To osoby, które osiągają dochody (ok. 85 tys. zł rocznie brutto) pozwalające na sporadyczne zakupy choćby drobnych towarów luksusowych. Wśród nich tylko część może sobie pozwolić na prawdziwie luksusowy styl życia – dotyczy to przede wszystkim grupy ok. 45 tys. osób zaliczanych do HNWI, czyli high net worth individuals. To osoby dysponujące płynnymi aktywami o wartości przynajmniej 1 mln dolarów, czyli finansowo zabezpieczone na tyle, że mogą nieskrępowanie cieszyć się życiem. Gdy spojrzymy na rynek luksusu szerzej, wychodząc poza dobra konsumpcyjne, mamy także drugą grupę nabywców – przedsiębiorstwa. Dla kilku segmentów rynku to klient niezwykle istotny. Mowa tu m.in. o rynku samochodów premium plus, jak również hotelach, SPA i turystyce.

Zamożnych Polaków nie brakuje, ale czy są zainteresowani wydawaniem ciężko zarobionych pieniędzy na luksus?

Więcej możesz przeczytać w 20/2014 wydaniu tygodnika Wprost.

Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.