Polacy postawili na produkty sieci handlowych. Wydają już na nie 21 mld zł rocznie – donosi "Rzeczpospolita".
To marki własne marketów miały zagarnąć większość wzrostu sprzedaży towarów konsumpcyjnych z ubiegłego roku - czytamy.
Z najnowszego raportu firmy badawczej Nielsen wynika, że już prawie co czwartą złotówkę wydaną na artykuły codziennego użytku przeznaczamy na produkty sprzedawane pod marką sieci handlowych. Eksperci wyliczyli, że sprzedaż marek własnych wzrosła do 21 mld zł, czyli o 2,8 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.
Gazeta przypomina, że w Polsce zagrożenie dla produktów markowych długo było niedoceniane. Skromne początki, gdy marki własne kojarzone były u nas ze słabą jakością i kiepskimi opakowaniami, uśpiły czujność wielu firm, które teraz nie potrafią sprostać konkurencji marek sieci handlowych - czytamy w gazecie.
"Rzeczpospolita"
Z najnowszego raportu firmy badawczej Nielsen wynika, że już prawie co czwartą złotówkę wydaną na artykuły codziennego użytku przeznaczamy na produkty sprzedawane pod marką sieci handlowych. Eksperci wyliczyli, że sprzedaż marek własnych wzrosła do 21 mld zł, czyli o 2,8 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.
Gazeta przypomina, że w Polsce zagrożenie dla produktów markowych długo było niedoceniane. Skromne początki, gdy marki własne kojarzone były u nas ze słabą jakością i kiepskimi opakowaniami, uśpiły czujność wielu firm, które teraz nie potrafią sprostać konkurencji marek sieci handlowych - czytamy w gazecie.
"Rzeczpospolita"