Tegoroczny Black Friday przypada na 29 listopada. Jednak już od poniedziałku 25 listopada, trwa tzw. Black Week. Sklepy, zarówno internetowe, jak i stacjonarne, przez cały tydzień oferują swoim klientom szereg produktów w niższych cenach. Nie inaczej jest w Lidlu. Już od wczesnych godzin porannych w sklepach Lidl na terenie całej Polski widzimy prawdziwe tłumy klientów. Łowcy promocji dobrze wiedzieli o tym, że w związku z Black Week znajdą sporo ciekawych produktów w niższej niż zazwyczaj cenie. Oczywiście w wielu przypadkach kto pierwszy, ten lepszy. Dlatego w wielu sklepach towar od rana znika z półek w mgnieniu oka. Rzecz jasna, klienci buszują też po sklepie internetowym.
Black Week w Lidlu. Co w ofercie?
„Setki produktów do 70 proc. taniej” – czytamy w gazetce promocyjnej z okazji Black Week. Poniżej wyszczególniamy kilka wyjątkowo korzystnych dla klientów promocji.
- Termorobot MC Smart z wi-fi 1200 W Black Edition – 1799 zł (cena regularna 2499 zł)
- Robot sprzątający SSWR B1 z funkcją mycia – 489 zł (cena regularna 769 zł)
- Szlifierka taśmowa 900 W – 139.30 zł (cena regularna 199 zł)
- Ernesto bidon termiczny ze stali nierdzewnej – 5.99 zł (cena regularna 19.99 zł)
- Wszystkie śniegowce dziecięce 30 proc. taniej.
Pełna oferta Lidla na Black Week poniżej:
Dyrektywa Omnibus a Black Week
Black Week, czyli tydzień wyprzedaży, stał się popularnym okresem intensywnych promocji i rabatów, ale wraz z wprowadzeniem Dyrektywy Omnibus w maju 2022 r., organizacja takich wydarzeń zmieniła się w sposób znaczący. Nowe przepisy Unii Europejskiej wymusiły większą przejrzystość w komunikowaniu promocji oraz uczciwość w praktykach sprzedażowych, co ma kluczowe znaczenie właśnie podczas takich akcji wyprzedażowych jak Black Week.
Czytaj też:
W Dino wiedzieli, czym skusić klientów. Taka oferta długo się nie powtórzyCzytaj też:
Biedronka doszczętnie spłonęła. „Nieumyślne zaprószenia ognia przez młodzież”
Jaki wpływ ma dyrektywa na promocje?
-
Obowiązek informowania o najniższej cenie z ostatnich 30 dni:
- Sprzedawcy, organizując promocje, muszą podać obok ceny promocyjnej najniższą cenę danego produktu, która obowiązywała w ciągu 30 dni poprzedzających obniżkę.
- Zasada ta eliminuje sztuczne podnoszenie cen przed wyprzedażą, co było częstą praktyką przed wprowadzeniem Dyrektywy.
-
Wiarygodność ofert promocyjnych:
- Każda promocja musi być jasno określona i rzetelnie przedstawiona. Konsument nie może być wprowadzany w błąd co do wartości rabatu czy czasu trwania promocji.
- Dotyczy to zarówno sklepów stacjonarnych, jak i internetowych.
-
Kontrola recenzji i opinii produktów:
- W czasie Black Week konsumenci często kierują się opiniami o produktach. Dyrektywa wymaga od sprzedawców, aby zapewnili, że publikowane recenzje są autentyczne i pochodzą od rzeczywistych klientów.
-
Transparentność personalizacji cen:
- Jeżeli podczas Black Week ceny są personalizowane (np. na podstawie historii zakupów klienta), sprzedawca musi poinformować konsumenta o stosowaniu takich praktyk.
-
Odpowiedzialność platform internetowych:
- Marketplaces i platformy e-commerce, popularne podczas Black Week, muszą jasno informować, czy produkt jest sprzedawany przez firmę, czy przez osobę prywatną, co ma wpływ na prawa konsumenta, np. możliwość zwrotu.