Polacy wcale nie tak rzadko zmieniają swój bank. Powody są różne. Może być to np. niezadowolenie z produktów finansowych, rozczarowanie obsługą czy też brak oddziału banku w pobliżu miejsca zamieszkania.
„Przeniesienie rachunku jest banalnie proste. Wystarczy odwiedzić placówkę banku […], wypełnić krótki wniosek i podpisać upoważnienie dotyczące przeniesienia usług. Doradca bankowy załatwi wszystkie formalności, tzn. zamknie konto w dotychczasowym banku, przeniesie stałe zlecenia i pełnomocnictwa, a także przekaże informację o dokonanej zmianie np. urzędowi skarbowemu czy pracodawcy” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Przemysław Przybylski, rzecznik prasowy w Credit Agricole.
Co ważne, przeszkodą w przeniesieniu konta nie są kredyty ani pożyczki powiązane z rachunkiem: w nowym banku można wziąć kredyt konsolidacyjny i dzięki temu spłacić poprzednie zobowiązania.
Cały proces przejścia z jednego banku do drugiego trwa nie więcej niż kilka dni.