Umowa została podpisana na 2 lata, jak poinformowała Poczta Polska. Cainiao Network odpowiada za 90 proc. dostaw towarów z AliExpress zarówno w Polsce, jak i na świecie.
Skrócenie czasu dostawy
Polska spółka poinformowała, że dzięki umowie i jej sieci dystrybucyjnej klienci, którzy zamawiają towary z Chin będą na nie czekać znacznie krócej. Po 15 dniach od złożenia zamówienia i po 2 dniach od pojawienia się paczki na terenie Polski będą ją mieli gotową do odbioru.
Umowa z Chińczykami kluczowa
Jak napisał prezes Poczty Polskiej Tomasz Zdzikot, jego spółka chce zwiększyć swój udział w rynku KEP. „Zgodnie z przyjętymi założeniami naszym celem do 2024 r. jest podwojenie przychodów spółki z przesyłek kurierskich, uwzględniając zwłaszcza sektor e-commerce. Rozwój współpracy z kluczowymi partnerami na tym rynku, takimi jak platforma AliExpress czy Cainiao Network, to jedno z najważniejszych działań realizowanych przez Pocztę Polską w tym obszarze działalności biznesowej” – napisał Tomasz Zdzikot.
Umowa zakłada wyłączność na obsługę przesyłek dla AliExpress dla Poczty Polskiej, która ma sieć 7,6 tys. placówek i agencji pocztowych w kraju oraz dodatkowo rozwija sieć automatów paczkowych.
Czytaj też:
Są pierwsze automaty paczkowe AliExpress w Polsce. Wyróżnia je intensywny kolor