131 046 wyniosło rozpowszechnianie płatne razem tygodnika WPROST w lutym 2013 r. To o 5,87 proc. więcej niż w lutym 2012 r. Rozpowszechnianie tygodnika Do Rzeczy w lutym wyniosło 120 423.
LUTY 2013 |
| |||
| Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpowszechnianie płatne razem |
Zmiana % (2012/2013) |
1. | Wprost | 162191 | 131046 | 5,87 |
2. | Newsweek Polska | 188359 | 128269 | 5,31 |
3. | Polityka | 182002 | 125498 | 1,59 |
4. | Tygodnik Do Rzeczy | 213750 | 121676 |
|
5. | W Sieci | 248750 | 104591 |
|
6. | Gazeta Polska | 135384 | 63603 | 2,92 |
7. | Uważam Rze | 99104 | 24598 | -82,05 |
Według szacunkowych danych wydawcy, sprzedaż ogółem WPROST wyniosła 59 905, a inne płatne formy rozpowszechniania 71 141. Sprzedaż Do Rzeczy wyniosła 115 501.
Od jesieni 2012 r. rozpowszechnianie WPROST utrzymuje się na stabilnym poziomie ponad 130 000, co stawia go wśród tytułów o najwyższym rozpowszechnieniu.
Niższa sprzedaż egzemplarzowa tygodnika w ostatnich miesiącach spowodowała, że z końcem stycznia wydawca zdecydował o zmianach w piśmie. Za wdrożenie zmian odpowiada redaktor naczelny tygodnika, którym został Sylwester Latkowski. Latkowski jako szef serwisu Wprost.pl, w ciągu niespełna roku doprowadził do wzrostu liczby użytkowników o 42 proc., a liczby odsłon o ponad 100%.
Ze wstępnych szacunkowych danych wydawcy wynika, że w marcu również sprzedaż WPROST zaczęła rosnąć.
Tygodnik Do Rzeczy zadebiutował na rynku w końcu stycznia, luty był pierwszym pełnym miesiącem obecności tygodnika na rynku. Rozpowszechnianie utrzymujące się na poziomie 120 tys. egzemplarzy to niewątpliwy sukces redakcji oraz wydawcy. Od końca lutego na rynku jest również miesięcznik Historia Do Rzeczy, który, wg wstępnych danych wydawcy, również notuje bardzo dobre dane sprzedażowe.
NOWE OSOBY W REDAKCJI WPROST:
Pierwsze zmiany wprowadzone we WPROST przez nowego redaktora naczelnego spotkały się z przychylnością i zainteresowaniem czytelników. WPROST obecnie jako jedyna gazeta w Polsce dysponuje osobnym działem śledczym, którym kieruje Michał Majewski. Do zespołu współpracowników tygodnika dołączyli m.in. Tomasz Sekielski, Marzena Rogalska, Jarosław Kuźniar, Agata Młynarska, Karolina Korwin-Piotrowska oraz w charakterze wydawcy Magdalena Papuzińska. Zmniejszyła się za to liczba felietonistów. Od kwietnia do kierownictwa redakcji dołączyła Katarzyna Sielicka jako zastępca redaktora naczelnego.
WZROST ROZPOWSZECHNIANIA I ZASIĘGU:
W 2012 r. rozpowszechnianie płatne razem WPROST wyniosło 131 865 i było o 10,44 proc. wyższe niż rok wcześniej (119 401). W grupie tygodników opinii WPROST znalazł się na drugim miejscu, zarówno jeżeli chodzi o wielkość rozpowszechniania płatnego razem, jak i o wzrost w stosunku rok do roku. Był też jednym z dwóch tygodników, których rozpowszechnianie płatne razem w ubiegłym roku wzrosło. Sprzedaż ogółem WPROST w 2012 r. wyniosła 74 257.
Rozpowszechnianie płatne razem obejmuje wszystkie formy sprzedaży tygodnika, w tym prenumeratę, sprzedaż kioskową, sprzedaż e-wydań, sprzedaż przez inne podmioty (np. operatorów mobilnego Internetu) oraz tzw. inne formy rozpowszechniania, czyli np. egzemplarze sprzedawane do dystrybucji w samolotach, hotelach i restauracjach po cenie nie niższej niż 30 proc. ceny okładkowej. Wzrost rozpowszechniania płatnego razem WPROST wynika głównie ze sprzedaży prenumerat e-wydań do instytucji i firm, które dokonały pakietowego zakupu dla swoich klientów lub pracowników.
WPROST jest obecnie dostępne w:
- największych sieciach dystrybucji prasy: Ruch, HDS, Kolporter, salony Empik
- alternatywnych sieciach dystrybucji prasy m.in. w restauracjach, hotelach, ekskluzywnych punktach usługowych
- jako e-wydanie dla użytkowników komputerów osobistych poprzez stronę e-wydanie.wprost.pl lub u dystrybutorów prasy elektronicznej
- w aplikacji mobilnej dostępnej w AppStore i Google Play.
100% WZROSTU W INTERNECIE WPROST.PL numerem 1
W 2012 r. tygodnik WPROST znacząco zyskał również w Internecie. W styczniu 2013 r. Serwis Wprost.pl był najczęściej odwiedzanym serwisem internetowym wśród serwisów tygodników opinii Wprost.pl zanotował w styczniu (wg danych Megapanel PBI/Gemius) 7 mln 477 tys. odsłon na komputerach oraz prawie milion odsłon na urządzeniach mobilnych. W sumie serwis tygodnika WPROST odwiedziło 887 tys. użytkowników. Użytkownicy spędzali w serwisie średnio 8 minut i 42 sekundy. W ciągu roku od stycznia 2012 r. - Wprost.pl zyskał 262 tys. real users (wzrost o 42 proc.). Liczba odsłon zwiększyła się o 4,66 mln, czyli ponaddwukrotnie, a czas spędzany na witrynie wydłużył się o 3,5 minuty. Serwis Newsweek.pl odnotował w tym czasie o 16,73 proc. mniej użytkowników i o 17,1 proc. mniej odsłon. Serwis Polityka.pl ma o 58,72 proc. mniej użytkowników i o 50,7 proc. mniej odsłon.
NAJBARDZIEJ OPINIOTWÓRCZY TYGODNIK W POLSCE
W lutym i w marcu WPROST pozostał najczęściej cytowanym polskim tygodnikiem. Według raportu Najbardziej opiniotwórczych polskich mediów Instytutu Monitorowania Mediów, na publikacje WPROST inne media powoływały się w lutym 175 razy. Według Newton Media, które monitoruje tylko tytuły prasowe, w marcu WPROST zdeklasował pozostałe tygodniki, a na jego publikacje powoływano się tylko w prasie 126 razy.
WPROST jest niezmiennie najb