Koniec dyskryminacji osób niepełnosprawnych przez banki

Koniec dyskryminacji osób niepełnosprawnych przez banki

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. netPR.pl Źródło: InfoWire.pl

Dla instytucji finansowych powinno być bez znaczenia to, czy jest się pełno-, czy niepełnosprawną osobą. Klient powinien być klientem. Niestety, jak pokazuje rzeczywistość, osoby niepełnosprawne są często dyskryminowane przez banki i firmy pożyczkowe. I nie chodzi tu o bariery architektoniczne, ale o usługi - chociażby dostęp do tłumacza migowego czy uproszczenie języka umów bankowych.

Osoby niepełnosprawne i ich opiekunowie to około 8 mln ludzi w Polsce. Wydatków, z jakimi muszą się borykać każdego dnia jest wiele, a pieniędzy w portfelu często brakuje. I choć są pełnoprawnymi obywatelami, osoby te mają trudności w korzystaniu nawet z podstawowych usług bankowych, co powoduje u nich poczucie niesprawiedliwości i dyskryminacji.

Dostępność do usług dla niepełnosprawnych ma poprawić porozumienie, jakie na początku listopada 2013 roku zawarł Bank Polskiej Spółdzielczości S.A. i Polskie Forum Osób Niepełnosprawnych. Porozumienie zostało zawarte, więc otwarto drzwi do wspólnego wypracowania takich rozwiązań, które mogłyby służyć przede wszystkim osobom niepełnosprawnym. A te rozwiązania to usługi i produkty bankowe podkreśla Anna Machalica, Prezes PFON. [] Na polskim rynku nie ma systemu doradztwa specjalnego, finansowego, kierowanego do osób z niepełnosprawnościami. [] Jest to dość poważna część społeczeństwa, która wymaga innej relacji i też empatycznego podejścia ze strony instytucji finansowych.

Banki coraz częściej zdają sobie sprawę z konieczności wprowadzenia zmian. Nie chodzi tu tylko o e-bankowość, ale też o szkolenie pracowników, by potrafili naprawdę skutecznie pomagać wszystkim klientom.

Jak podkreśla Tomasz Mironczuk, Prezes Zarządu Banku BPS Porozumienie ma na celu zbudowanie świadomości po stronie bankowości społecznej, że osoby niepełnosprawne są wśród nas. One są naszymi klientami i musimy być przygotowani na ich wszechstronną obsługę. To jest program nakierowany na kulturę obsługi osób niepełnosprawnych, na sposób rozpoznawania niepełnosprawności, na przygotowanie dostępności usług bankowych dla takich osób.

Podpisane porozumienie wpisuje się w wypełnianie postanowień i idei zawartych w Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych, przyjętej przez ONZ w 2006 r. i ratyfikowanej przez Polskę w 2012 r.

Źródło: videoPR.pl

dostarczył:
netPR.pl