Dzień edukacji, także finansowej, z PKO Bankiem Polskim
Artykuł sponsorowany

Dzień edukacji, także finansowej, z PKO Bankiem Polskim

Dodano:   /  Zmieniono: 
dziecko milanmarkovic78/fotolia.pl
PKO Bank Polski, jako jeden z nielicznych w kraju prowadzi kompleksową edukację finansową dzieci, współpracuje ze środowiskiem nauczycieli w całym kraju i przygotowuje dla nich materiały dydaktyczne. To ważna część działań edukacyjnych prowadzonych w oparciu o innowacyjne produkty i zaawansowane technologicznie narzędzia komunikacji. Efekty tych starań są widoczne - rośnie świadomość ekonomiczna młodych Polaków.

Już ponad 250 tysięcy dzieci do 13 roku życia ma własne konto bankowe - PKO Konto Dziecka, a blisko milion uczniów, w co trzeciej polskiej szkole podstawowej oraz dwa miliony ich rodziców, zdobywają wiedzę na temat szeroko pojętego oszczędzania, przedsiębiorczości,  dzięki programowi Szkolne Kasy Oszczędności PKO Banku Polskiego. Rośnie też liczba fanów mających profil SKO na portalu nk.pl - jest ich już ponad 75 tys.

Unikalnym na rynku kompleksowym produktem dla dzieci poniżej 13 roku życia jest oferta PKO Junior. Korzystając z nich, dzieci mogą w praktyce uczyć się zarządzania budżetem i korzystać z prawdziwych narzędzi bankowych, a wszystko pod kontrolą dorosłych. Ofertę PKO Junior tworzą m.in.: PKO Konto Dziecka, Pierwsze Konto Oszczędnościowe, karty płatnicze, serwis junior.pkobp.pl, junior.inteligo.pl, a także mobilna aplikacja PKO Junior. Dzięki nim, dzieci mogą zakładać wirtualne skarbonki czy inicjować operacje finansowe. Najstarszym i największym programem edukacji finansowej są Szkolne Kasy Oszczędności PKO Banku Polskiego. Obejmuje on, m.in. naukę oszczędzania, podstawy bankowości, ekonomii, przedsiębiorczości oraz ekologii, bezpieczeństwa w ruchu drogowym czy zdrowego żywienia. Praktyczny serwiswww.sko.pkobp.pl pozwala m.in. sprawdzać stan SKO Konta dla Ucznia a platforma dla uczniów szkół należących do SKO: SzkolneBlogi.pl pozwalająca wymieniać doświadczenia. W 2015 roku środowisko nauczycieli uznało SKO PKO Banku Polskiego za "Inicjatywę Edukacyjną Roku". Bank zaś, za edukację finansową dzieci i młodzieży otrzymał nagrodę w  konkursie "Ludzie i Instytucje Rynku Finansowego 2015".

Prowadzoną przez Bank edukację finansową dzieci wspierają profesjonalne działania komunikacyjne. Unikalnym na rynku narzędziem jest aplikacja w technologii Rozszerzonej Rzeczywistości (ang. Augmented Reality) - "Brawo Bank AR". To najnowsza, oprócz drukowanej, elektronicznej i mobilnej, odsłona wydawanego przez PKO Bank Polski od 6 lat poradnika ekonomicznego dla najmłodszych "Brawo Bank" mającego certyfikat "Kid Zone". Aplikacja wykorzystuje skuteczną metodologię, np. edutainment, czyli naukę przez zabawę, a dzięki możliwościom technologii AR przybiera atrakcyjną dla dzieci formę. Korzystający z aplikacji "Brawo Bank AR" użytkownicy uzyskują dostęp do dodatkowych treści, m.in. artykułów oraz gier i łamigłówek w trójwymiarowej odsłonie.  Aplikacja przykuwa uwagę dzieci i dzięki temu je aktywizuje. Inną interaktywną formą komunikacji z dziećmi są konkursy, ogłaszane zarówno na łamach "Brawo Banku", jak i portalu Bankomania. Do 30 października trwa najnowszy konkurs na projekt grafiki na koszulkę. Do wygrania aparaty fotograficzne Polaroid.

Wszystkie działania edukacyjne PKO Banku Polskiego przynoszą wymierne efekty, a wykorzystywane do tego celu narzędzia doceniają specjaliści. PKO Bank Polski był wielokrotnie nagradzany, np. konkursach, m.in. Polish Content Marketing Szpalty Roku czy agencji Agape. Bank był wyróżniany np. za cykl edukacyjnych filmów wideo z udziałem dzieci publikowany na portalu Bankomania, za swoje projekty komunikacyjne, jak portal Intra, portal i magazyn "Bankomania", "Brawo Bank" oraz "Nasz Bank" a także unikalny leksykon elektroniczny Bankowe abecadło, który jako dobry przykład znalazł się w tegorocznym raporcie "Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki 2015" przygotowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.