Znana sieć sklepów z obuwiem zamknie 400 punktów. Na razie chodzi o jeden rynek

Znana sieć sklepów z obuwiem zamknie 400 punktów. Na razie chodzi o jeden rynek

Buty sportowe
Buty sportowe Źródło: Shutterstock / Lenscap Photography
Sieć sklepów z obuwiem Foot Locker przedstawiła swoje plany rozwojowe do 2026 roku. Władze przewidują znaczącą redukcję punktów stacjonarnych sieci, dobrze znanej także z polskich galerii handlowych.

Foot Locker to amerykańska marka sklepów z obuwiem sportowych, którą znają także bardzo dobrze bywalcy polskich sieci handlowych. Władze spółki poinformowały o planach, które mogą zaniepokoić klientów.

Foot Locker zrezygnuje z wielu sklepów

Jak podały władze spółki, Foot Locker planuje do 2026 roku ograniczyć liczbę swoich stacjonarnych sklepów aż o 400. Zapowiedziano, że na razie ma to dotyczyć wyłącznie rodzimego, amerykańskiego rynku. Nie jest jednak wykluczone, że w kolejnym etapie redukcje dotkną także innych państw. Należy zaznaczyć, że marka jest dobrze znana także w Polsce. Sklep sieci, która oferuje duży wybór sportowego obuwia znanych marek, znajduje się w niemal każdej galerii handlowej.

Właśnie ta kategoria sklepów będzie likwidowana w Stanach Zjednoczonych. Władze spółki twierdzą, że sklepy w galeriach handlowych przynoszą niewystarczające zyski. Plany na przyszłość nie oznaczają jednak, że firma w ogóle zamierza ograniczać swoją działalność. W strategii przedstawiono bowiem, że cięcia w galeriach handlowych mają się przełożyć na rozwój w innych aspektach funkcjonowania firmy.

Foot Locker otworzy sklepy „eksperymentalne”

Plany rozwojowe zakładają zwrócenie się ku młodszemu odbiorcy. Marka przedstawi też nowe “eksperymentalne” sklepy. Jak powiedział wiceprezes firmy Anthony Aversa, 400 punktów, które zostanie zlikwidowane odpowiada obecnie za około 10 proc. sprzedaży całej sieci. Firma ma na całym świecie ponad 3000 sklepów pod marką Foot Locker, Kids Footlocker, Champs Sports i WSS.

Decyzja o zmianach strategii podyktowana jest m.in. nieco słabszymi wynikami finansowymi spółki niż przed rokiem (-0,3 proc.). Firma przewiduje jednak, że wyniki za 2023 rok będą niższe o od 3,5 do 5,5 proc.

Czytaj też:
4000 plus dla pracowników jednej z sieci handlowych. Pieniądze jeszcze w kwietniu
Czytaj też:
Eggflacja uderza w sieć handlową. Jajka okazały się dla niej zbyt drogie

Źródło: CNN