Rok pełen dobroci w Alior Banku
Artykuł sponsorowany

Rok pełen dobroci w Alior Banku

Wiceprezes Zarządu Alior Bank Paweł Tymczyszyn odebrał z rąk Małgorzaty Golińskiej nagrodę Wizjoner Zdrowia w kategorii Pracodawca dla Alior Bank
Wiceprezes Zarządu Alior Bank Paweł Tymczyszyn odebrał z rąk Małgorzaty Golińskiej nagrodę Wizjoner Zdrowia w kategorii Pracodawca dla Alior Bank 
Alior Bank nastawiony jest na aktywne wdrażanie rozwiązań z zakresu ESG - zarówno wewnątrz organizacji, jak i na zewnątrz. Instytucja kładzie szczególny nacisk na aspekt społeczny tego podejścia i od wielu lat angażuje się m.in. w pomoc osobom w potrzebie czy dbanie o rozwój i zdrowie pracowników.

Ponadto, bank oferuje swoim klientom i partnerom produkty finansowe, które umożliwiają im podejmowanie inicjatyw charytatywnych oraz aktywnie wspiera wszelkie dobroczynne przedsięwzięcia realizowane przez swoich pracowników z ich własnej inicjatywy.

Centrum Pomocy Towarowa 25a

Niemal natychmiast po wybuchu wojny w Ukrainie Alior Bank podjął się organizacji wsparcia skierowanego do jej obywateli, zarówno w zakresie oferty produktowej i jej dostępności, jak i aktywnych działań na przejściach granicznych czy w punktach pomocy. Bank zdecydował się m.in. na przekazanie kilkunastu ze swoich nieruchomości w całej Polsce na cele pomocowe. W jednej z nich, w nowoczesnym biurowcu przy ul. Towarowej 25a w Warszawie, powstało kompleksowe Centrum Pomocy. Bank prowadzi je we współpracy m.in. z Caritas Polska, UNICEF i Miastem Stołecznym Warszawa.

Rolę Centrum Pomocy doceniano zarówno w kraju jak i za granicą. Przy Towarowej 25a gościli m.in. Linda Thomas-Greenfield – ambasador Stanów Zjednoczonych przy ONZ, dr Rashed Mustafa Sarwar – szef UNICEF w Polsce, Agata Kornhauser-Duda – Pierwsza Dama RP, Olena Zelenska – Pierwsza Dama Ukrainy oraz Priyanka Chopra – jedna z największych gwiazd hinduskiego kina i Ambasador Dobrej Woli UNICEF.

Centrum Pomocy Towarowa do dziś oferuje wsparcie psychologiczne i prawne, doradztwo zawodowe, tłumacza języka ukraińskiego i migowego, czy pomoc rzeczową. Od marca 2022 r. wsparcie uzyskało tam ponad 40 tys. osób. Alior Bank tworzył to miejsce z myślą o kompleksowej pomocy uchodźcom wojennym tak, aby jak najszybciej mogli stać się samowystarczalni i odnaleźć się w nowym otoczeniu.

Raport Social Banking

W grudniu br. odbyła się premiera raportu dotyczącego social bankingu zrealizowanego we współpracy Alior Banku i Mastercard. Social banking to podejście, które kładzie nacisk na realizację celów społecznych i ekologicznych poprzez oferowanie określonych usług finansowych. Idea ta zakłada angażowanie się w inwestycje wspierające zrównoważony rozwój, promuje transparentność oraz etyczne praktyki finansowe, a także aktywne uczestnictwo w kampaniach społecznych.

Wyniki wspomnianego badania pokazują, że zdecydowana większość dorosłych Polaków aktywnie wspiera akcje charytatywne. Jedynie 17 proc. respondentów, nie zaangażowała się w żadne formy pomocy w ciągu ostatniego roku. Najbardziej popularnymi sposobami wsparcia są: przekazywanie 1,5 proc. podatku dochodowego (46 proc.), ofiarowanie darów osobom potrzebującym (41 proc.) oraz dokonywanie wpłat na kwestach publicznych (36 proc.). Zarówno pomoc finansowa, jak i materialna cieszą się ogromnym uznaniem wśród badanych, uzyskując ponad 80 proc. poparcia w obu przypadkach.

Raport dodatkowo pokazuje istotną rolę, jaką odgrywają banki w kontekście wspierania działań charytatywnych. Co więcej, blisko połowa ankietowanych zadeklarowała, że częściej angażowałaby się w pomoc społeczną, gdyby miała możliwość uczestnictwa w tych działaniach w sposób wygodny i zdalny, na przykład za pośrednictwem stron internetowych lub aplikacji. Za dobre rozwiązanie uważają możliwość bezgotówkowego przekazania niewielkich kwot, które nie wpływają znacząco na domowy budżet.

W odpowiedzi na tę potrzebę, Alior Bank wraz z Mastercard udostępnił możliwość wymiany punktów zgromadzonych w ramach programu Bezcenne Chwile na wsparcie finansowe jednej z pięciu zaangażowanych organizacji: Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, Fundacji Pomoc Autyzm, Fundacji Synapsis, Fundacji Różowa Skrzyneczka oraz Instytutu Matki i Dziecka. Daje to każdemu użytkownikowi programu możliwość włączenia się w działania na rzecz różnych obszarów społecznych, które są mu bliskie.

Projekt ONA

Badanie na temat social bankingu zostało zrealizowane w ramach inicjatywy rozwojowo-profilaktycznej Alior Banku ONA. Akcja została zapoczątkowana przez Grzegorza Olszewskiego, prezesa zarządu banku a realizowana jest przez pracownice instytucji. Działania skierowane są do wszystkich, którzy chcą nieść pomoc innym, angażować się w tematy ważne społecznie, przełamywać stereotypy i reagować na potrzeby zmieniającego się świata.

Jednym z pierwszych kroków ku zapewnieniu komfortu pracownicom i klientkom Alior Banku, było umieszczenie skrzyneczek z artykułami higienicznymi dla kobiet w 164 oddziałach i wszystkich centralach korporacyjnych banku. Akcję zrealizowano dzięki współpracy z Fundacją Różowa Skrzyneczka.

W centralach banku w Warszawie, Krakowie, Rzeszowie, Katowicach i Gdańsku pracownicy przeprowadzili również zbiórki wyżej wspomnianych produktów, by następnie przekazać je do wybranych placówek oświatowych w różnych częściach Polski – w Niestachowie, w Lędzinach czy w Samborcu. Zapewnienie dostępu do artykułów higienicznych w szkołach pomaga uczennicom czuć się bardziej komfortowo i zapobiegać dyskryminacji ze względu na sytuację materialną.

W ramach projektu odbywają się ponadto szkolenia i warsztaty z zakresu m.in. rozwoju osobistego, mindfulness oraz dobrych praktyk prowadzenia biznesu.

Warto podkreślić, że w Alior Banku każdy zatrudniony ma możliwość skorzystania z 16 godzin w ramach pracy na wolontariat w ciągu roku oraz jednego dnia wolnego na badania profilaktyczne. Ta elastyczność pozwala im na aktywny udział w inicjatywach zgodnych z ich zainteresowaniami i możliwościami czasowymi. Dzięki temu bank nie tylko wspiera organizacje charytatywne, ale również inspiruje swoich pracowników do aktywnego uczestnictwa w społeczności lokalnej.

Źródło: Alior Bank