Technologie i używki, czyli najdroższe marki świata

Technologie i używki, czyli najdroższe marki świata

Dodano:   /  Zmieniono: 
Zwycięzca rankingu – firma Apple – wart jest obecnie ponad 182 mld dol. To oznacza, że w ciągu ostatniego roku wartość firmy wzrosła o – bagatelka – 19 proc. 123RF
Najdroższą, a zarazem najbardziej zyskującą na wartości marką świata jest Apple. Zdecydowana większość firm, które znalazły się w dziesiątce najcenniejszych marek globu, reprezentuje świat technologii.
W przygotowanym przez Millward Brown raporcie znalazło się aż 100 podmiotów. W pierwszej dziesiątce przedstawicieli innych branż niż technologie znalazło się miejsce tylko dla jednej firmy sprzedającej napoje, jednej serwującej jedzenie i jednej tytoniowej.

Zwycięzca rankingu ? firma Apple ? wart jest obecnie ponad 182 mld dol. To oznacza, że w ciągu ostatniego roku wartość firmy wzrosła o ? bagatelka ? 19 proc. Za Jabłuszkiem uplasował się IBM. Ta marka wyceniana jest na 115 mld dol. (wzrost o 15 proc.), czyli o 8 mld więcej niż zajmujący trzecią pozycję Google (107 mld, spadek o 3 proc.).

Czwarty McDonald’s wart jest 95 mld dol. i zyskuje bardzo dużo, bo aż 17 proc. Na 19 mld mniej wyceniana jest marka Microsoft (76 mld, spadek o 2 proc.).

W pierwszej dziesiątce znalazło się też miejsce dla Coca-Coli, Marlboro, AT&T, Verizon i China Mobile. Łączna wartość czołowej dziesiątki wyniosła ponad 891 mld dol.

1. Apple ? 182,951 mld dol., +19 proc.
2. IBM ? 115,958 mld dol., +15 proc.
3. Google ? 107,857 mld dol., -3 proc.
4. McDonald’s ? 95,188 mld dol., +17 proc.
5. Microsoft ? 76,651 mld dol., -2 proc.
6. Coca-Cola ? 74 286 mln dol., +1 proc.
7. Marlboro ? 73,612 mld dol., +9 proc.
8. AT&T ? 68,870 mld dol., -1 proc.
9. Verizon ? 49,151 mld dol., +15 proc.
10. China Mobile ? 47,041 mld dol., -18 proc.

Ostatnią w zestawieniu marką jest Goldman Sachs wart 8,5 mln dol. Najszybciej rosnąca marka to Facebook, który w stosunku do ubiegłorocznego badania zyskał aż 246 proc., jednak wartość tej marki to 'tylko' 19,1 mld dol. (czyli ok. 18,5 proc. wartości całej firmy). Najwięcej stracił brand Bank of America (92. miejsce), którego wartość spadła aż o 43 proc., do poziomu 9,35 mld dol.