"Banki celowo dezinformują klientów"

"Banki celowo dezinformują klientów"

Dodano:   /  Zmieniono: 
Szef ING BSK, Brunon Bartkiewicz, uważa, że największe polskie banki zachowują się nieetycznie. Co ma na myśli? Według niego banki celowo dezinformują swoich klientów. – Nikomu nie zabraniam prowadzenia działalności w taki czy inny sposób. Niech każdy robi, co chce. Tylko proszę pamiętać, że kwestią samobójczą jest naruszenie image’u sektora bankowego, przyczynianie się do kreowania wrażenia, że klient ma do czynienia z nieuczciwymi praktykami – mówi Bartkiewicz "Pulsowi Biznesu".
Szef ING BSK zwraca uwagę na manipulowanie informacjami w przekazie reklamowym m. in. przez Alior Bank i PKO BP. Reklamy tych banków przedstawiają ich oferty znacznie korzystniej, niż prezentują się one w rzeczywistości. Alior Bank oferuje np. 8-procentową lokatę overnight, której oprocentowanie działa tylko przez pół doby, a więc jego rzeczywista wysokość wynosi 4 procent. Według Bartkiewicza równie nieuczciwa jest proponowana przez PKO BP lokata 10,5-procentowa, w przypadku której oprocentowanie dotyczy okresu 15-miesięcy, a nie, jak w przypadku standardowych lokat, jednego roku.  

Pytany o to, dlaczego osoba zarządzająca jednym z największych podmiotów w polskim sektorze bankowości godzi we własne środowisko, Bartkiewicz wyjaśnia, że nie chce, by jego bank był automatycznie utożsamiany z nieuczciwą konkurencją.

„Puls Biznesu", js, dar