Orlen zwiększa obecność zagranicą. Do końca roku 10 nowych stacji

Orlen zwiększa obecność zagranicą. Do końca roku 10 nowych stacji

Orlen Paliwa
Orlen Paliwa Źródło:Materiały prasowe
Zgodnie z zapowiedziami, Grupa Orlen kończy 2019 rok z 10 stacjami na słowackim rynku detalicznym, gdzie posiada 8 stacji ze sprzedażą pozapaliwową oraz 2 placówki samoobsługowe w formacie Benzina Expres, podał Orlen. W 2020 roku sieć będzie konsekwentnie rozbudowywana o nowe obiekty, a istniejące stacje będą dostosowywane do standardów polskiej i czeskiej sieci, m.in. poprzez wprowadzanie formatu Stop Cafe.

„Rekordowe wyniki naszego segmentu detalicznego, nie tylko w Polsce, ale także w Czechach i Niemczech, pokazują, że mamy duże kompetencje w budowaniu nowoczesnej i konkurencyjnej sieci stacji paliw. Nasze doświadczenia z powodzeniem wykorzystujemy w ekspansji na rynek słowacki, gdzie zbudowaliśmy już solidną bazę do dalszego rozwoju. Na słowackich stacjach, działających pod połączonymi markami Benzina i Orlen, sprzedajemy nie tylko wyprodukowane przez nas paliwa, ale także polskie produkty pozapaliwowe, wzmacniając pozycję koncernu i budując postrzeganie naszego kraju poza jego granicami” – powiedział prezes Daniel Obajtek, cytowany w komunikacie.

Orlen na Słowacji

Dotychczas słowacka sieć sprzedała blisko 3 mln litrów paliwa Verva i Efecta wyprodukowanego w czeskich rafineriach. Obiekty ze sprzedażą pozapaliwową będą sukcesywnie dostosowywane do standardów sieci obowiązujących w innych krajach, m.in. poprzez wdrażanie formatu Stop Cafe, z szeroką ofertą gastronomiczną. Już teraz, podobnie jak w Czechach, na słowackich stacjach dostępne są polskie produkty, w tym między innymi napoje, artykuły spożywcze, oleje i płyny eksploatacyjne. Słowacką sieć uzupełniają dwa obiekty bezobsługowe Benzina Expres oferujące paliwa Verva i Efecta. Stacje Grupy Orlen na Słowacji funkcjonują w miejscowościach Malacky, Holice, Lužianky, Šelpice, Šurany, Strečno, Tesárske Mlyňany, Senec, Bańska Bystrzyca i Koszyce, podano również.

„Zgodnie z zapowiedziami, zrealizowaliśmy nasz cel na ten rok, zakładający budowę fundamentów dla dalszego rozwoju sieci detalicznej Grupy Orlen na Słowacji. Jednak ważniejsze niż liczba obiektów są dla nas parametry biznesowe i rentowność stacji. Już teraz widzimy, że słowaccy klienci bardzo dobrze oceniają nasze obiekty i ofertę. Przyszły rok będzie czasem pozyskiwania kolejnych obiektów oraz ujednolicania standardów stacji włączanych do naszej sieci. W ciągu kilku lat chcemy należeć do liderów rynku detalicznego na Słowacji” – dodał prezes Unipetrolu, czeskiej spółki z Grupy Orlen Tomasz Wiatrak.

Na koniec III kwartału 2019 roku w ramach sieci stacji Grupy Orlen, liczącej ok. 2800 obiektów w pięciu krajach, funkcjonowało ponad 2100 punktów gastronomicznych Stop Cafe oraz Star Connect, w tym blisko 460 sklepów convenience pod marką O!Shop.

Czytaj też:
Orlen zakończył badania dna Bałtyku. To przygotowania pod duży projekt