Z powodu homofobicznej reklamy Biedronka wycofała nakład swojego tygodnika. Wkrótce całkowicie go zamknie

Z powodu homofobicznej reklamy Biedronka wycofała nakład swojego tygodnika. Wkrótce całkowicie go zamknie

Kropka TV
Kropka TV
W zeszłym tygodniu Biedronka wycofała cały nakład swojego tygodnika z programem telewizyjnym. Powodem była niestosowna, homofobiczna reklama. Teraz branżowy serwis Wirtualne Media dowiedział się, że za kilka tygodni „Kropka TV” na dobre zniknie ze sprzedaży z powodu rosnących kosztów papieru.

Tylko do końca października będzie się ukazywał tygodnik telewizyjny „Kropka TV”, który można kupić w Biedronce – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Pierwszy numer ukazał się w 2006 roku, w międzyczasie tygodnik był poddawany różnym zmianom, dodawano nowe sekcje, nie wiadomo natomiast, jaki jest jego nakład.

Wycofano cały nakład „Kropki TV”

Informacja o zamknięciu tygodnika zbiega się w czasie z wycofaniem ze sprzedaży ostatniego numeru „Kropki TV”. Kilka dni temu Biedronka podjęła taką decyzję po tym, jak zorientowała się, że wydrukowano homofobiczną reklamę środka na potencję. Reklama ma formę wymyślonej historii 40-letniego mężczyzny, który miał cierpieć na problemy z erekcją. Tekst jest zatytułowany: „Nie pozwól, by za plecami nazywali cię gejem!”

„Zawiodły nasze wewnętrzne systemy kontroli treści dostarczanych przez reklamodawców, które przez ostatnie 16 lat wydawania tygodnika działały bez zarzutu. To nie powinno się wydarzyć” – czytamy w zamieszczonym na Facebooku oświadczeniu.

Nie ten incydent przesądził jednak o zakończeniu działalności tygodnika, ale ceny papieru. Wirtualne Media przywołują wypowiedź szefowej Stowarzyszenia Papierników Polskich, Anety Muskały, z maja tego roku. Powiedziała, że nie pamięta „takiego wzrostu kosztów podstawowych surowców i energii na przestrzeni jednego roku”. Cena celulozy przez ostatnie pół roku wzrosła o ponad 45 proc. „Rzeczpospolita”, w której ukazała się rozmowa, zauważyła, że wysokie ceny celulozy i jej przerobu powodują opóźnienia w dostawach papieru i tektury. Muskała wskazywała też, że w Polsce bardzo podrożało drewno, bo Lasy Państwowe zmieniły zasady jego sprzedaży.

Biedronka odmówiła skomentowania doniesień o zamknięciu tygodnika telewizyjnego.

Czytaj też:
Skandaliczna reklama w magazynie Biedronki. Sieć wycofuje nakład

Źródło: Wirtualne Media
 2

Czytaj także