W Warszawie powstanie most pieszo-rowerowy. Mamy wizualizacje

W Warszawie powstanie most pieszo-rowerowy. Mamy wizualizacje

Wizualizacja kładki na Wiśle w Warszawie
Wizualizacja kładki na Wiśle w Warszawie Źródło: Urząd miasta stołecznego Warszawy
Rafał Trzaskowski poinformował, że w Warszawie powstanie most pieszo-rowerowy. Będzie to jedna z najdłuższych tego typu kładek na świecie, a konstrukcja połączy Bulwary Wiślane z Pragą. Na stronie urzędu pojawiły się już pierwsze wizualizacje obiektu.

Prezydent o planowanej inwestycji poinformował w czwartek 11 marca. – Decyzja o budowie tego mostu to dla mnie symboliczny moment. Ta inwestycja idealnie oddaję wizję Warszawy, w którą wierzę. Miasta, które do tej pory było idealnym miejscem do pracy, a teraz – dzięki zmianom, które już rozpoczęliśmy – stanie się idealnym miejscem do życia – podkreślił Rafał Trzaskowski.

Most pieszo-rowerowy na Wiśle. Znamy szczegóły

Most łączący Bulwary Wiślane z Pragą będzie miał około 500 metrów długości i nawet do 16,3 m szerokości. Ma być to najdłuższa na świecie przeprawa tylko dla pieszych i rowerzystów. Powstanie na wysokości ul. Karowej na lewym brzegu i ul. Okrzei na prawym brzegu. – Ta inwestycja będzie najciekawszą architektonicznie przeprawą w stolicy. Z podobnych konstrukcji słyną inne miasta na świecie – warto wspomnieć choćby Millenium Bridge w Londynie czy szereg ikonicznych przepraw w nadrzecznym parku Madrid Rio – tłumaczył .

Projekt kładki jest już gotowy, a miasto uzyskało prawomocne pozwolenie na budowę. Ta potrwa dwa lub trzy lata i pochłonie około 180 mln zł. Na koszty składają się m.in. ścieżki, chodniki, rampy, oświetlenie, odwodnienie i sama konstrukcja obiektu. „Kosztorys zakłada również roboty nieprzewidziane, co w przypadku tego typu inwestycji jest bardzo ważne” – przekazał urząd miasta.

Projekt wymaga zmian? Tak twierdzi Jan Mencwel

Jan Mencwel z Miasto Jest Nasze zaapelował już o wprowadzenie dwóch zmian w projekcie. „Kładka powinna kończyć się za Wisłostradą. Kończąc się na bulwarach, spełni funkcje rekreacyjne, ale nie poprawi komunikacji rowerowej Pragi z Centrum” – podkreślił.

Aktywista zauważył również, że budowa mostu wymusza przebudowę ulicy Okrzei, co jest dużą szansą. „Teraz ta piękna historyczna ulica to ściek komunikacyjny” – stwierdził apelując do Rafała Trzaskowskiego o to, by „nie zmarnować szansy” związanej z modernizacją wspomnianej ulicy.

twitterCzytaj też:
Trzaskowski chce uhonorować Lityńskiego w wyjątkowy sposób. „Chcę, żeby miał w Warszawie swój symbol”

Galeria:
Na Wiśle w Warszawie powstanie most pieszo-rowerowy. Są pierwsze wizualizacje