Celem właściciela Netto jest liczba 1000 sklepów na terenie Polski w 2028 r. Grupa Salling, po odkupieniu udziałów od A.P. Møller Mærsk, znajduje się w jednym z najważniejszych momentów swojej historii. Ekspansja na europejskie rynki, w tym polski, będzie wspierana inwestycjami o wartości 7.5 mld PLN. Celem jest podniesienie jakości usług oraz zwiększenie liczby sklepów poprzez przejęcia i fuzje. Plan zakłada wzrost obrotu do ponad 57 mld PLN rocznie. Nie da się ukryć, że plany są ambitne.
Netto. Ekspansja na polskim rynku
Netto, będące częścią Grupy Salling, już teraz prowadzi ponad 660 sklepów w Polsce. Planowane inwestycje obejmują wdrożenie nowego konceptu Netto 4.0, który zwiększy komfort zakupów i dostosuje ofertę do zmieniających się potrzeb klientów. Koncept testowany w wybranych placówkach, jak w Grodzisku Mazowieckim, ma na celu zapewnienie lepszych doświadczeń zakupowych.
Czytaj też:
Od rana tłok w Dino, parkingi pełne. Wiemy, na co polują klienci
Setki milionów na innowacje
Grupa Salling kładzie duży nacisk na innowacje i zrównoważony rozwój. Powstały fundusz Salling Seeds zainwestuje 285 mln PLN w startupy technologiczne i związane z ekologią, aby pozyskiwać nowe rozwiązania dostosowane do potrzeb klientów. Wszystkie te działania mają na celu zwiększenie lojalności klientów i wzmacnianie pozycji firmy na rynku.
Netto w Polsce. Już prawie 30 lat
Pierwszy sklep Netto w Polsce otwarto w 1995 r. w Szczecinie. Najwięcej marketów znajduje się w Warszawie. Aktualne dane mówią o liczbie 16 sztuk.
Jeśli chodzi o przychody Netto w Polsce, szczegółowe dane na poziomie krajowym nie są regularnie publikowane. Jednak właściciel sieci Netto, Grupa Salling, osiągnęła w 2023 r. globalne przychody wynoszące około 40 mld PLN, obejmujące działalność w Polsce, Danii i Niemczech.