Kiedy Raiffeisen Bank zapłaci 3,1 mln zł kary nałożonej przez UOKiK? Jest komentarz

Kiedy Raiffeisen Bank zapłaci 3,1 mln zł kary nałożonej przez UOKiK? Jest komentarz

Raiffeisen bank
Raiffeisen bank Źródło: Materiały prasowe / Raiffeisen bank
Raiffeisen Bank dokonał bezprawnie jednostronnej zmiany umowy o kredyt hipoteczny w zakresie nowych numerów kont do spłaty i obsługi kredytów, co spowodowało dezorientację klientów. UOKiK nałożył na bank karę finansową. Bank skomentował tę sytuację.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował w środę o nałożeniu kary finansowej na Rafiffeisen Bank International.

UOKiK: klienci Raiffeisen Banku byli zdezorientowani

„Raiffeisen Bank International dokonał bezprawnie jednostronnej zmiany umowy o kredyt hipoteczny w zakresie nowych numerów kont do spłaty i obsługi kredytów. W efekcie konsumenci byli zdezorientowani – nie wiedzieli, na który rachunek wpłacać pieniądze, co powodowało opóźnienia w spłacie rat, a w niektórych sytuacjach wszczęcie windykacji względem kredytobiorców”, przekazał UOKiK.

– Raiffeisen Bank International nie był uprawniony do jednostronnej zmiany umów kredytowych, zwłaszcza w tak ważnej dla konsumentów kwestii jak sposób spłaty kredytu. Takie zmiany powinny być przeprowadzone za zgodą obu stron w drodze aneksu. Dlatego uznaliśmy, że bank wprowadzał konsumentów w błąd, rozpowszechniając nieprawdziwe informacje o nowych rachunkach – skomentował prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Raiffeisen Bank komentuje decyzję o nałożeniu kary

Czy austriacki bank zapłaci karę w wysokości 3,1 mln zł? Serwis money.pl poprosił instytucję finansową o komentarz. Bank nie zgadza się z karą i zamierza odwołać się od decyzji UOKiK-u.

„Po fuzji z BNP Paribas S.A., Raiffeisen Bank International AG (Spółka Akcyjna) Oddział w Polsce nie był uprawniony (dotychczasowe pełnomocnictwa wygasły) do pobierania środków na spłatę rat kredytowych z rachunków płatniczych, które przeszły do BNP. Zmiany rachunków dotyczyły ponad 82 tysięcy konsumentów, spośród których 204 klientów zgłosiło problemy” – poinformowało biuro prasowe Raiffeisen Bank International.

Czytaj też:
Co zrobić, gdy kupiłeś niebezpieczny produkt w sklepie? UOKiK radzi konsumentom
Czytaj też:
Mięso sprzedawane poniżej kosztów produkcji? Rolnicy poskarżyli się prezesowi UOKiK

Opracowała:
Źródło: money.pl / Wprost