Alior Bank z szeroką ofertą dla przedsiębiorców
Artykuł sponsorowany

Alior Bank z szeroką ofertą dla przedsiębiorców

Biznes, zdjęcie ilustracyjne
Biznes, zdjęcie ilustracyjne Źródło:Adobe Stock/ ngad
Współpraca z klientami biznesowymi stanowi istotny element nowej strategii Alior Banku. Jego priorytetem jest dostarczanie przedsiębiorcom efektywnych i dopasowanych rozwiązań finansowych, które umożliwią im skuteczniejsze zarządzanie biznesem.

Wsparcie przedsiębiorczości jest jednym z trzech filarów strategii Alior Banku „Bank na co dzień. Bank na przyszłość”. Bank dynamicznie rozwija ten aspekt swojej działalności, czego wynikiem jest 9-proc. udział w segmencie jednoosobowych działalności gospodarczych, a także coraz mocniejsza pozycja w segmencie MŚP i dużych firm.

Alior Bank oferuje przedsiębiorcom firmowe rachunki bieżące, usługi dodatkowe, nową bankowość cyfrową i centralizację obsługi posprzedażowej. Rozwija także automatyzację procesów i efektywne zarządzanie danymi oraz relacjami z klientami.

Oprócz tego bank stara się również dostosować do indywidualnych potrzeb każdego przedsiębiorcy i w związku z tym nieustannie poszerza swoją ofertę. Jednym z nowych rozwiązań banku dla firm jest Limit Globalny. Definiuje on maksymalną kwotę dostępną do wykorzystania w ramach różnych kredytów oraz produktów finansowania handlu i skarbowych. To znaczące uproszczenie procesu kredytowego.

– Jesteśmy świadomi, że potrzeby przedsiębiorców są różne. Dlatego ciągle rozwijamy ofertę, aby zapewnić klientom rozwiązania, które będą w pełni spełniać ich oczekiwania – mówi Ewa Małecka, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Biznesowego Alior Banku.

Nasze główne cele to wspieranie klientów biznesowych i budowanie z nimi trwałych, partnerskich relacji. Chcemy, żeby wiedzieli, że zawsze mogą liczyć na naszą pomoc i pełne zaangażowanie – dodaje.

Rozwijaj biznes i zyskaj premię

Aktualnie trwa promocja dla nowych klientów, którzy poprzez założenie darmowego iKonta Biznes i regularne korzystanie z niego mogą zyskać w ciągu roku aż do 2,9 tys. zł premii.

Aby skorzystać z oferty, przedsiębiorcy podczas zakładania konta powinni użyć kodu PROMO400, a następnie wykonać co najmniej jeden przelew do ZUS lub urzędu skarbowego. Dzięki temu otrzymają na start 400 zł. Kolejne nagrody w wysokości do 1500 zł (po 125 zł w każdym miesiącu przez 12 miesięcy) zdobędą poprzez regularne bankowanie.

Jeśli wykonają przelew do ZUS lub urzędu skarbowego na kwotę min. 500 zł, otrzymają 20 zł. Z kolei przy wykonywaniu transakcji kartą debetową na łączną kwotę min. 2000 zł miesięcznie otrzymają 25 zł. 10 zł uzyskają za pierwszy przelew SEPA (na kwotę min. 100 EUR), a także za skorzystanie z oferty kas fiskalnych (naliczana pod warunkiem wpływu na rachunek klienta bonusowego przelewu z PCKF w kwocie 100 zł).

Przedsiębiorcy uzyskają również 25 zł za wykonanie transakcji walutowych w ramach usługi Autodealing lub między własnymi rachunkami na łączną kwotę min. 5 tys. jednostek waluty obcej. Naliczona im zostanie również premia za wykonanie w miesiącu minimum trzech przelewów zagranicznych lub krajowych w walucie obcej w wysokości 15 zł, a także do 20 zł za średniomiesięczne saldo na rachunku (pow. 10 tys. zł do 50 tys. zł – 5 zł, pow. 50 tys. zł do 100 tys. zł – 10 zł, pow. 100 tys. zł – 20 zł).

Oprócz tego, klienci mogą liczyć na zwrot do 1 tys. zł za zakupy na stacjach paliw dokonane firmową kartą debetową Mastercard z Plusem. Jest on naliczany przez pięć miesięcy od zawarcia umowy o kartę Moneyback i wynosi 10 proc. kosztów zakupów, do 200 zł miesięcznie. Dodatkowo przedsiębiorcy, którzy zdecydują się na kartę debetową Mastercard z Plusem do końca 2024 r., mogą liczyć na zwolnienie z opłat miesięcznych za jej użytkowanie.

Promocja,,400 zł na start” trwa do 31 stycznia 2024 r. Promocja „Premia Moneyback” na stacjach paliw potrwa do 31 marca 2024 r.

Wygodna i szybka obsługa zdalna

Alior Bank stale rozwija model kompleksowej obsługi w kanałach zdalnych, aby zapewnić swoim klientom łatwy i bezpieczny kontakt z konsultantem, bez konieczności odwiedzania oddziału. Bank powołał w tym celu zespół specjalistów. Dzięki temu wdrożeniu za pośrednictwem telefonu, poczty elektronicznej lub bankowości internetowej przedsiębiorcy z segmentu małych i średnich, a także dużych firm mogą otrzymać informacje o obsłudze produktów depozytowych, złożyć dyspozycję w systemie bankowości internetowej BusinessPro oraz śledzić postępy jej rozpatrywania przez bank.

Poza tym, zespół specjalistów ds. zdalnej obsługi przyjmuje zlecenia klientów dotyczące produktów firmowych dostępnych w Alior Banku. Bez konieczności wizyty w oddziale banku przedsiębiorcy mogą otrzymywać opinie, zaświadczenia oraz historię swoich rachunków. Mogą również otworzyć rachunek pomocniczy, zamówić kartę debetową lub zgłosić wszelkie zmiany dotyczące firmy. Aktualna lista dyspozycji możliwych do realizacji zdalnie obejmuje 50 pozycji. Wdrożenie obsługi zdalnej doceniają zarówno klienci banku, jak i doradcy współpracujący z tymi klientami.

– Wykorzystując wybrane przez siebie kanały, przedsiębiorcy, z pomocą naszych ekspertów, mogą załatwić swoje sprawy bez konieczności wizyty w oddziale – mówi Łukasz Mleczko, dyrektor Departamentu Relacji Zdalnych Klienta Biznesowego w Alior Banku.

Klienci potwierdzają, że to rozwiązanie jest dla nich bardzo wygodne, a przede wszystkim pozwala zaoszczędzić czas, który w biznesie jest na wagę złota. – To dla nas cenna wskazówka i kierunek, w jakim powinniśmy dalej rozwijać naszą ofertę – dodaje.

Finansowanie firm

W Alior Banku również MŚP i duże firmy mogą skorzystać z automatycznego procesu kredytowania, który obejmuje kredyt na bieżącą działalność przedsiębiorstwa, cele inwestycyjne i zakupowe. Ostatnio Alior Bank zwiększył do 5 mln zł kwotę finansowania w tym procesie. Wstępna decyzja kredytowa wydawana jest w ciągu 20 minut. Dodatkowo, do końca 2023 r. mikrofirmy i małe przedsiębiorstwa nie zapłacą prowizji przygotowawczej za przyznanie kredytu.

Przedsiębiorcy z segmentu mikrofirm, którzy zdecydują się na przeniesienie kredytu z innego banku, mogą liczyć na preferencyjne warunki refinansowania w ramach promocji,,Koszty dzielimy na pół”. Dla refinansowanego zobowiązania bank zaproponuje niższą nawet o 50 proc. marżę, przy czym dla kredytu w rachunku bieżącym do 200 tys. zł wyniesie ona co najmniej 3,5 proc., a dla kwot powyżej 200 tys. zł – minimum 2,5 proc. W przypadku spłaty zobowiązania w formie kredytu ratalnego marża wyniesie minimum 3,5 proc. Maksymalna refinansowana kwota wynosi 1 mln zł. Zabezpieczeniem finansowania jest gwarancja de minimis Banku Gospodarstwa Krajowego.

Nowa bankowość cyfrowa

Alior Bank wraz z firmą Comarch pracuje nad projektem wdrożenia nowej bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Alior Business, które mają wkrótce zastąpić dotychczasową bankowość internetową BusinessPro.

Będzie ona bazowała na czterech filarach: module self-service, aplikacji mobilnej, nowoczesnym serwisie bankowości internetowej oraz zintegrowanych narzędziach klasy ERP. Ma ona być kompleksowym, wielokanałowym i elastycznym ekosystemem, który zapewni przedsiębiorcom profesjonalne wsparcie w budowaniu i rozwijaniu biznesu.

Nową bankowość wyróżniają najnowsze standardy w zakresie bezpieczeństwa oraz intuicyjny interfejs. Zapewni ona zgodność z najnowocześniejszymi technologiami i architekturą mikroserwisów, co pozwoli na skrócenie czasu np. wprowadzania nowych rozwiązań.

– Alior Business umożliwi klientom szybką komunikację z bankiem oraz wymianę dokumentów kredytowych lub posprzedażowych bez konieczności wychodzenia z domu. Oprócz tego, dzięki bezpośredniemu połączeniu bankowości online i mobilnej z systemem ERP, przedsiębiorcy będą mogli korzystać z zaawansowanych modułów finansowo-księgowych, kadrowo-płacowych, e-sklepu oraz narzędzi do analiz – tłumaczy Rafał Zając, dyrektor Departamentu Bankowości Cyfrowej dla Klientów Biznesowych w Alior Banku.

Migracja pierwszych klientów z systemu BusinessPro do bankowości Alior Business ma się rozpocząć w trzecim kwartale 2024 r. Proces będzie realizowany w kilku etapach do końca 2025 r. i zostanie poprzedzony informacyjną i edukacyjną akcją skierowaną do klientów.