„Mam świetną wiadomość! Już dzisiaj rozpoczynamy naszą wielką promocję z okazji Black Friday. Wszystkie nasze kursy znajdziesz w promocyjnych cenach, obniżonych nawet o 60 proc”. – maila tej treści wysłała w środę jedna z osób organizujących webinary i szkolenia w sieci. Zaznaczyła przy tym, że chociaż promocja trwa do piątku, to prezent otrzymają osoby, które zdecydują się na zakup w środę i czwartek.
Black Friday. Firmy oferują promocje cenowe już od kilku dni
Podobne wyprzedażowe oferty z Black Friday zalewają od kilku dni sieć, coraz częściej pojawiają się również w mediach społecznościowych. Handlowcy przekonują, że chcą skorzystać z bezpłatnej promocji, o której wszyscy teraz mówią i na którą większość klientów czeka.
„U nas piątkowe promocje z Black Friday zaczęły się już w poniedziałek” — mówi jeden z handlowców. – „W piątek klienci ruszą na zakupy, by złowić tańsze okazje w sklepach. Nikt nie będzie o nas pamiętał. Dlatego szkolenia trzeba sprzedać wcześniej” — dodaje drugi.
Megaokazje w Empiku. Znana sieć wcześniej przeceniła wiele produktów
Z najgorętszych wyprzedaży w roku korzystają już niektóre sklepy, oferując specjalne kody rabatowe. „Aby zrobić u nas tańsze zakupy, nie musisz czekać do piątku” — informują na swoich stronach internetowych. Megaokazje i cenowe hity przygotował także Empik. Znana sieć już teraz przeceniła wiele produktów, o czym informowaliśmy na łamach Wprost.pl.
Nie czekając na Black Friday znana sieć zorganizowała Black Weeks. W niższych promocyjnych cenach można kupić świąteczne prezenty dla bliskich. Kilkadziesiąt procent tańsze są książki, płyty, zabawki, gry, a nawet elektronika. Zanim rozpocznie się Black Friday, taniej zapłacimy również za artykuły do kuchni i jadalni.
Black Friday. Skokowe promocje na zegarki i biżuterię trwają już od kilku dni
Black Week ogłosiła również firma Apart. Promocja trwa od 17 listopada. Na pierwsze zakupy klienci otrzymają 10 proc. zniżki, na kolejne znana sieć przygotowała upusty skokowe. Na drugi produkt jest 25 proc. zniżki, na trzeci 50 proc., a na czwarty 80 proc. Biżuterię i zegarki w promocyjnych cenach można nabyć do poniedziałku.
Specjaliści od marketingu dwoją się i troją, by oferty ich firm przyciągnęły uwagę kupujących. W poniedziałek do akcji Black Friday dołączyła jedna z ogólnopolskich firm deweloperskich. Inwestor w ramach Mieszkaniowego Black Weeks chętnie oferuje kilkuprocentowy upust na wybrane nieruchomości.
Nieco tańsze mieszkania będą dostępne zarówno w Warszawie, Pruszkowie, Szczecinie, jak i Chorzowie. Z kolei w podwarszawskiej miejscowości Kręczki można nabyć dom jednorodzinny z 10-procentową obniżką. Z nadarzającej się okazji zamierzają skorzystać też inne firmy deweloperskie.
Sklepy zamieniają Blac Friday na Black Weeks. Wszyscy chcą sprzedać więcej
Wiele osób nie kryje zaskoczenia przedsprzedażową formą promocji w sklepach. Nie dziwią się jednak handlowcom, którzy chcą skorzystać na bezpłatnej promocji. Jak podkreślają eksperci, Polacy wstrzymują się z zakupami i odkładają pieniądze na Black Friday. Z badania przeprowadzonego przez firmę PayPo wynika, że dwie trzecie konsumentów (65 proc.) dokonuje zakupów w tym dniu najgorętszych wyprzedaży w roku.
Aby przyciągnąć jak najwięcej klientów, niektóre firmy wprowadzają nowy trend, oferując więcej dni na tańsze zakupy. Dlatego coraz częściej organizowane są wyprzedażowe weekendy (Black Weekend), a nawet wyprzedażowy tydzień (Black Weeks).
Czytaj też:
Ogłaszasz promocje na Black Friday? UOKiK przypomina o dyrektywie OmnibusCzytaj też:
Polacy czekają na Black Friday. Pustki w sklepach i galeriach