O międzynarodowej ekspansji Żabki nieoficjalnie mówi się już od pewnego czasu. Teraz mamy oficjalne potwierdzenie tych zamiarów. Jak informuje forsal.pl sieć sklepów typu convenienec Żabka planuje podbój zagranicznych rynków. „Firma bierze pod uwagę dwa scenariusze” — czytamy. Pierwszy to tradycyjny sposób poszerzania sieci. Opcja druga to potencjalne przejęcia zagranicznych sklepów.
Żabka chce podbić zagraniczne rynki. Pierwsze przymiarki ma już za sobą
Pierwsze przymiarki na zagranicznych rynkach Żabka ma już za sobą. Pierwsza autonomiczna Żabka Nano rozpoczęła swoją działalność w Niemczech. Sklep powstał w fabryce samochodów Tesli, która jest zlokalizowana pod Berlinem. Spółka nie informowała o swoim projekcie ze względu na zapisy w umowie. Kolejny format sklepu w tej formule spółka zaprezentowała na konferencji NRF w Stanach Zjednoczonych. Jak przekonywali przedstawiciele spółki, ten sklep miał być poglądowy.
Wcześniej, bo półtorej dekady temu Żabka zamierzała wejść na czeski rynek, ale we wrześniu 2008 roku rozpoczął się światowy kryzys gospodarczy. Zdaniem ekspertów to właśnie te trzy rynki, czyli czeski, niemiecki i amerykański wydają się najbardziej prawdopodobne dla zagranicznej ekspansji Żabki. Nikt w spółce nie wyklucza jednak podboju rynków w innych krajach.
Żabki pojawiają się na każdym rogu w większych miastach
Żabka już ćwierć wieku działa na polskim rynku. Firma chwali się gęstą siecią sklepów w całym kraju. W większych miastach Żabki są widoczne niemal na każdym rogu, pojawiają się zarówno w centrach miast, jak i na nowych osiedlach mieszkaniowych. Jeszcze w październiku spółka ma otworzyć dziesięciotysięczny sklep sieci. Z danych wynika, że obecnie niemal 16 mln osób w Polsce mieszka w promieniu zaledwie 500 metrów od najbliższej sklepu z logo zielonej żabki. Sklepową aplikację ma ponad 6,1 mln użytkowników.
W ostatnich latach sieć wprowadziła wiele innowacyjnych rozwiązań. Oprócz tradycyjnych punktów handlowych spółka posiada również sklepy w mniej standardowych formatach. W największych miastach Polski uruchomiono bezobsługowe placówki wspierane przez sztuczną inteligencję. Firma pracuje również nad sklepem w formule drive, aby podróżujący klienci mogli zrobić zakupy bez konieczności wysiadania z samochodu. Trwają również eksperymenty z robotami, które będą wręczać klientom zakupione produkty.
Czytaj też:
Nowe godziny otarcia sklepów Kaufland. Zmiany weszły w październikuCzytaj też:
Sklepy z największymi zasięgami w Polsce. Zaskakujący lider