Świetny dzień dla Dino. Notowania na historycznym poziomie

Świetny dzień dla Dino. Notowania na historycznym poziomie

Dino Polska
Dino Polska Źródło: Shutterstock
WIG20 i WIG były w czwartek najlepiej radzącymi sobie indeksami w Europie. Nowy historyczny szczyt osiągnął kurs Dino.

Indeksy na GPW rozpoczęły nowy miesiąc od mocnego odbicia. Najwięcej zyskały akcje Dino (6,22 proc.) i LPP (3,92 proc.). Kurs Dino ustanowił dziś nowy historyczny szczyt na poziomie 443,50 zł za akcję, przez co spółka jest warta na giełdzie już ponad 43 mld zł. Więcej w WIG20 warty jest tylko PKN Orlen (ponad 72 mld zł).

Dino przejmie mniejszych graczy?

Dino może swoich inwestorów jeszcze zaskoczyć. Serwis „Wiadomości Handlowe” zacytował wypowiedź kierownictwa spółki, że „w wyjątkowych przypadkach spółka może rozważać akwizycje mniejszych podmiotów gospodarczych, o komplementarnym do Dino Polska zakresie działalności". Dodali, że „celem takich akwizycji, o nieznacznej skali, mogłoby być w szczególności przyspieszenie rozwoju Grupy Dino, rozszerzenie oferty produktowej, poprawa warunków handlowych czy uruchomienie nowych kanałów sprzedaży obejmujących m.in. obszar e-commerce”.

Władze firmy nie podają, jakie mniejsze firmy mogłyby być celem akwizycji.

Jak rośnie marka Dino?

„WH” ustaliły też, że Dino jest coraz bliżej decyzji ws. uruchomienia aplikacji mobilnej i programu lojalnościowego, który pozwoliłby firmie pozyskiwać więcej danych na temat konsumentów.

Firma otworzyła 123 markety w 2016 r., 147 w 2017 r., 202 w 2018 r., 243 w 2019 r., 255 w 2020 r., 343 w 2021 r. i 344 w 2022 r. Władze grupy zasygnalizowały kilka miesięcy temu, że organiczny rozwój sieci sklepów fizycznych w 2023 r. może delikatnie spowolnić. „A zatem ewentualne akwizycje, gdyby faktycznie do nich doszło, mogłyby umożliwić firmie podtrzymanie dotychczasowego tempa rozwoju” – spekulują „WH”.

8 maja sieć Dino Polska opublikowała kwartalny raport finansowy. W pierwszych trzech miesiącach tego roku firma niemal podwoiła sprzedaż oferowanych produktów i znacznie zwiększyła zyski. Było to możliwe m.in. dzięki systematycznie otwieranym nowym sklepom.

„Jeśli chodzi o wolumeny, to oczywiście widzimy, że klient jest w tej chwili bardziej ostrożny. Robi bardzo przemyślane zakupy” — powiedział Michał Krauze z zarządu spółki Dino Polska w rozmowie z ISB News. „W naszym przypadku widzimy cały czas wzrost wolumenu i wartości koszyka, wynikający głównie z trafficu” (ruchu drogowego) — dodał.

Dino zainwestuje w nowe centrum dystrybucyjne

Sieć handlowa Dino Polska zbuduje w Wielkopolsce centrum dystrybucyjne o powierzchni 45 tys. metrów kwadratowych. Na inwestycję spółka planuje przeznaczyć 130 mln złotych.

„W związku z Inwestycją spółka będzie zawierała szereg umów z niezależnymi od spółki podmiotami wyspecjalizowanymi w realizacji takiej inwestycji, w tym z podmiotem, który będzie pełnił rolę generalnego wykonawcy. Inwestycja będzie polegała na kompleksowej budowie i wyposażeniu m.in. mroźni, chłodni, magazynów z kontrolowaną temperaturą, magazynu suchego oraz części socjalno-biurowych wraz z towarzyszącą infrastrukturą techniczną, drogami wewnętrznymi i miejscami parkingowymi. Planowana łączna powierzchnia magazynowa centrum dystrybucyjnego wyniesie ok. 45 tys. m2” – czytamy w komunikacie spółki” – czytamy w oświadczeniu.

Czytaj też:
Dino, Biedronka i Lidl zarzuciły sieci na pracowników. Praca w miejscowościach turystycznych kontra etat
Czytaj też:
Rodzinna firma zawojowała giełdę. Rządzi nią tajemniczy miliarder

Opracowała:
Źródło: WPROST.pl